document.getElementById for mit script til at gå i stykker

Tags:    javascript

Jeg er ved at lave et simpelt BreakOut spil, og har følgende kode:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Variablen "ch" repræsentere højden på canvasen, og jeg har sat den lig med 600. Men jeg ville gerne have at den automatisk indstillede sig efter hvor høj min canvas er, og jeg har derfor prøvet både at sætte den til document.getElementById('canvas').height og document.getElementById('canvas').getAttribute('height'), men begge ting fik mit script til at gå fuldstendig i kage. Hvorfor virker det ikke? Og hvordan skal jeg ellers gøre?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
der står ikke det du siger nogen steder iden kode du viser.

"get.ElementById"?

Ellers, hvad er fejlbeskeden?

Og husk nu: Lad være med at poste HTML/JavaScript/CSS kode i forummet. Upload siden og giv et link. Der findes masser af gratis webhoteller hvor du midlertidigt kan uploade siden.

Indlæg senest redigeret d. 06.06.2009 18:41 af Bruger #3143
ch kan ikke sættes da du højst sandsynligt prøver at måle højden før din DOM er loaded. Du kan sætte ch til en standard værdi og først sætte den "rigtige" værdi når du kører din "start" funktion.

En anden måde at måle højde på er ved at sige document.getElementById("elm").offsetHeight

der står ikke det du siger nogen steder iden kode du viser.

Linje 29
"get.ElementById"?

Ellers, hvad er fejlbeskeden?

Og husk nu: Lad være med at poste HTML/JavaScript/CSS kode i forummet. Upload siden og giv et link. Der findes masser af gratis webhoteller hvor du midlertidigt kan uploade siden.

Der er ingen fejlbesked, og der er heller ikke noget at se, så jeg helt se hvorfor at jeg skulle bruge tid på at uploade siden, når alt nødvendigt information alligevel ligger i koden.

ch kan ikke sættes da du højst sandsynligt prøver at måle højden før din DOM er loaded. Du kan sætte ch til en standard værdi og først sætte den "rigtige" værdi når du kører din "start" funktion.

En anden måde at måle højde på er ved at sige document.getElementById("elm").offsetHeight

Mange tak! Det var lige præcis det der var problemet, dumt af mig at jeg ikke tænkte på det.

t