Nogen der kan hjælpe mig?

Tags:    diverse

Ja, i know Google er min ven men jeg har virkelig bare ikke kunne finde noget...

Jeg har en dansk Vista computer og har fundet ud af en masse om "Speech recognition" og vil gerne i gang med at programmere med det.

Programmeringsdelen er no problem men jeg ved ikke hvordan jeg skal få sat tale genkendelsen på den danske version?
Hvis jeg kører noget test kode jeg har hentet fra her: http://blogs.msdn.com/robertbrown/archive/2005/06/14/428967.aspx

Står der bare at der ikke er noget genkendelses program installeret... Er der nogen der kan give mig nogle precise links til at hente det engelske modul? Skal have min nabo til at hente det da min forbindelse snegler sig af sted.

Der ud over, har jeg også en engelsk Windows XP... Hvis jeg kører programmet der står der at den ikke engang kan finde SAPI? Hvor kan jeg hente det henne?

Mange tak for hjælpen:)

9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt jeg er der ikke nogen stemmegenkendelse til dansk vista. Ikke engang på engelsk, synes jeg er noget svindel siden de skriver der kommer talegenkendelse med.

Jeg har engang hentet et program til at skifte til engelsk vista, "Vistalizator" eller sådan noget hed det. Og så kunne jeg få talegenkendelse på engelsk.

Men programmer der brugte SAPI virkede ikke. Jeg prøvede et program der hed "Shoot!" men det kunne ikke finde talegenkendelse, selvom jeg havde skiftet vista til engelsk, fejlmeddelelsen var at den ikke kunne finde SAPI.

Indlæg senest redigeret d. 05.06.2009 13:50 af Bruger #14645
Hold da kæft hvor hader jeg Microsoft lige nu:evil:

Det vil sige det sælger "det samme" styresystem i flere forskellige lande og alligevel så er der "mindre" (ekstremt sarkastisk ment" nuancer som så gør at det er noget helt andet?:roll:

Ja det er min forståelse.
Kan da godt være vi er danskere og der ikke findes ordentligt dansk talegenkendelse endnu, men derfor kan de sku godt inkludere den engelske version!.

Indlæg senest redigeret d. 05.06.2009 14:56 af Bruger #14645
Det skal i øvrigt siges at jeg har fået det til at virke på XP og kan godt compilere med Vista men ikke debugge på Vista....

Den dag jeg slider min USB nøgle op håber jeg sku Microsoft gratis erstatter den:P

Ja XP virker fint nok. Kan du os få det til at virke på Vista?

Nope

Så tror jeg ikke man kan få det til at virke på en ikke-engelsk vista. Synes sku det for dårligt.

Hey fandt ud af at jeg kørte forkete fil:$

Men jeg FRARÅDER ALLE TIL AT INSTALLERE Speech SDK 5.1 på Vista....

Nej, nej, nej nej!

Alt der har med syntetisk tale at gøre crasher og i mit tilfælde blev pc'en også ret langsom... En hurtig system gendannelse har så redet mig og min pc men alligevel... det crap skal man gå en STOR bue uden om...

Men jeg synes stadig MS er unfair med distrbution af deres software

Jeg ville gerne give dig, de der point's for om ikke andet end en at dele sin vrede med:p men du vil jo tydeligvis ikke have dem:O

Så håber ikke det gør noget jeg tager dem tilbage for ikke at lade dem "flyde" rundt i al evighed

t