Lan shutdown program

Tags:    c++

Hey udviklere,
Jeg har en server kørende på mit lan netværk og så kom jeg til at tænke på om man ikke kunne lave et lille program som jeg åbner på serveren, som så står og venter på at jeg giver den et signal fra en client på min stationær computer,
som får den til at lukke ned, når jeg skriver fx. shutdown server "ip"

Jeg håber i kan hjælpe mig.

33 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan starte med at kikke på P2P-Chat: http://damb.dk/inet.php

Det viser hvordan du kan sende beskeder mellem to PC'er. Du kan så lave en bestemt kommando der får den anden til at lukke ned.

Den kommando der bruges til at lukke systemet ned hedder ExitWindowsEx: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa376868(VS.85).aspx

Den er lidt svær at bruge, fordi der er en del ting der skal sættes op først. Prøv at søge efter et eksempel, ellers har jeg nok et til at ligge.

Well, så er det noget socket programming du skal have gang i - følg det link jeg gav tidligere.

Mads: jeg har ikke rigtig fået noget ud af de tutorials, fordi han ikke er til at forstå han inderen.

bertel, jeg skal jo ha' lavet en listener(server) og en writer(client),
så jeg skal vel skille chat programmet ad og dele den op i 2.

Ja du skal lave både serveren og klienten.

Og hvis ham den sjove inder ikke hjælper meget så søg på google. Der findes tonsvis af socket tutorials på nettet.

Søren kan du lavet det lille stykket kode som venter på at den får lige præcis mit input ?
(her snakker jeg om serveren)

Er man bare lidt inde i C og C++ så er det faktisk simpelt at smække en sådan server sammen. Det kan godt være at det ikke bliver særlig robust, men det er ikke raket videnskab. Det vil jeg ihvertfald sige.

Martin problemet er bare at jeg ikke er helt så skarp på netværksprogrammering, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp.
og jeg skal jo også lave en "if" funktion,
som skyder en funktion af som lukker computeren, altså if signal er modtaget, execute shutdown funktion.

Martin problemet er bare at jeg ikke er helt så skarp på netværksprogrammering, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp.
og jeg skal jo også lave en "if" funktion,
som skyder en funktion af som lukker computeren, altså if signal er modtaget, execute shutdown funktion.

Tag et kig på artiklerne. Jeg selv ville nok vælge at bruge UDP.

Hvorfor udp?
hvorfor ikke tcp?

Det er lettere med UDP.

UDP er ikke-pålidelig og connection-less, hvilket gør at det er lettere at sætte op. Hvis du vil have en besked hvis du får slukket kan du bare sende den besked tilbage fra serveren/den der skal slukkes.

t