Template engine - Hmm hvordan?

Tags:    php

Hej
Jeg har lavet mig et CMS som egentlig fungere ret godt syens jeg selv. alt kan ændres via admin eller databsen, alt tekst, billed størelser osv osv osv :)

design er der intet af lige nu, så det ser dumt ud. Jeg har så prøvet at lave en template engine, men det kan jeg ikke, har ingen ide om hvordan jeg skal gribe det an.

Så håber der er en som kan give et eksempel til hvordan det kan gøres og sættes ind i et "næsten" færdigt system.

Lidt information som muligvis er nødvendige.
Sprog filen som indeholder alt tekst. er sat via php:
Fold kodeboks ind/udKode 

tekst ser sådan ud "$lang_10" .

tekst til forsiden, nyheder og de andre ting som vil være i menuer, ligger alt sammen i databse.

første gang jeg prøver at lave en template engine, og synes lige nu er CMS´et var nemt i forhold.

Giver 30 point for hjælp som kan gøre jeg selv kan lave resten. Points bliver delt op hvis der er flere gode svar.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Personligt har jeg et MVC system, Model, View, Controller. Og min View klasse har jeg både en "magic" _set function der gemmer mine variabler i et dataarray, som man så kan få fat i ved en "magisk" function _get. Og så en funktion der hedder "render" som tager navnet på en fil som argument, så includer den filen. Det man så kan gøre fra "template" filen er at sige '<?=$this->books[0];?>' fx.

Har lige prøvet det her tutorial.
http://www.pixel2life.com/publish/tutorials/457/simple_template_engine_find_and_replace_variables/
men ikke nogen ide om hvordan det skal virke. så kan jo bare sidde og rode alt det jeg vil, for der sker intet.. Lol

Jakob, kan du forklare det bedre, fatter intet af det der..

Hmm prøvede et andet tutorial. og nu kan jeg få det til at virke-

http://www.broculos.net/tutorials/how_to_make_a_simple_html_template_engine_in_php/20080315/en

Jakob du får 5 points, frodi du skrev en besked :D

t