Start på applikation programmering

Tags:    diverse

Hej udviklere.

Jeg vil meget gerne i gang, med at lære at kunne programmere applikationer, programmer og andet. Og derfor søger jeg hjælp om hvilket sprog der bedst kan betale sig, til dette erhverv.

Jeg tænker på at prøve c++, men ved ikke om det er det der egner sig. Måske er delphi bedre, eller visual basic. Jeg har i forvejen kompetencer i php, men ved ikke om det har nogen indflydelse :).

Jeg tænkte på hvilket sprog der er bedst, og om i evt. har nogen bøger, artikler eller andet, der er godt at lære ud fra.

Hej udviklere.

Jeg vil meget gerne i gang, med at lære at kunne programmere applikationer, programmer og andet. Og derfor søger jeg hjælp om hvilket sprog der bedst kan betale sig, til dette erhverv.

Jeg tænker på at prøve c++, men ved ikke om det er det der egner sig. Måske er delphi bedre, eller visual basic. Jeg har i forvejen kompetencer i php, men ved ikke om det har nogen indflydelse :).

Jeg tænkte på hvilket sprog der er bedst, og om i evt. har nogen bøger, artikler eller andet, der er godt at lære ud fra.

Hej. Det kommer helt an på hvilken slags applikationer du vil lave. Du kan jo altid starte med det sprog der ligger tættest opad præcis det du sigter efter. Men i bund og grund kan alle sprog jo det. Alle har mulighed for at tegne en grafisk overflade (Hvis det er det du vil have). Så du kan egentlig vælge og vrage som du har lyst til. Jeg bruger selv C++ når jeg selv skal lave noget, og JAVA på arbejdet. Begge to har rig mulighed for GUI og andet sjovt :)

Start med C#, det er nemt og alt er gratis, nettet er fyldt op med gode tutorials. Jeg tror du vil knække halsen på C++. C# er helt klart at vælge hvis du vil lave programmer til windows platform...

Med risiko for at starte en flamewar vil jeg fraråde dig at gå efter Delphi eller VB da de begge på det nærmeste er udfaset...se bare www.it-jobbank.dk. Der er ikke mange, som søger programmører til Delphi og VB.

C# er et udemærket valg men ret afhængigt af Windows (ja, jeg kender til Mono, men det er godt nok temmelig langt bagefter og vil nok altid være det).

C++ er også godt, men lidt tungt at komme i gang med.

Jeg selv vil foreslå Java. Det er et meget brugt og efterspurgt sprog (se igen på it-jobbank), og så er det også ret nemt at komme i gang med.

Har du nogen guides eller andet til Java`?

Har du nogen guides eller andet til Java`?

Deitel&Deitel's "Java - How to program" er en god begynderbog som kommer ind omkring noget nær alt.

http://www.deitel.com/

t