Mine divs

Tags:    html css

Hejsa! Dette spg ligner lidt det forige, MEN! jeg vil heller gerne lave en helt ny, mit problem er lidt det samme men nu er der en div der står i vejen for den anden div! :(! http://img4.imageshack.us/img4/8986/31985062.png

Jeg vil gerne have at den div med Forside, Næsteside vil jeg gerne have rykket ned og have lidt mellemrum fra boksen over :)! Mine koder er sådan :)!

Fold kodeboks ind/udKode 

Og mit css

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber i kan hjælpe :)

Jeg syntes rent faktisk at det er fantastisk at du har kunne få lave det skærmbillede, for jeg er ikke istand til at få det samme frem når jeg tager din kode hjem.

Der er et par væsentlige fejl, som du godt lige må kikke på
når du laver en start div, så skal der også være en afsluttende div.
Når du indsætter en kommentar, f.eks.
<!--Indhold for siden--!>
Så skal der ikke være et ! til sidst.

Nu vil jeg i seng, men jeg vil godt kikke på det i løbet af onsdagen.

Nu er jeg ikke helt sikker på at jeg har forstået helt hvad du mente, men jeg har nu siddet og rettet i din kode, og jeg syntes godtnok at der var en del der manglede.
Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv at se om det er noget du kan bruge.

Når jeg skal lave et nyt design, så starter jeg altid med at lave farvede "kasser", først når de ting er på plads, så begynder jeg at sætte indhold.
Derudover så validerer jeg siden adskillige gange mens jeg arbejder med den, på den måde så sikrer jeg mig at de "div" jeg har lavet også bliver afsluttet.

Jeg må nu sige at jeg ikke er et super power programer :) Jeg er stadig 12 og er nybegynder, men tak for kritiken :)! Hmmm nu har jeg lige siddet og set hvad Per har lavet, men jeg opdaget at i måske ikke helt har forstået hvad jeg mente :) Jeg mener at den div hvor der står Forside Næsteside den skal rykkes ned under login diven sådan som her på udvikleren :)

Indlæg senest redigeret d. 03.06.2009 09:23 af Bruger #14855
fjern den float left du har på din loginb.

Hvis du ville have to divs under hinanden skal ingen af dem have float. Hvis du ville have 2 divs ved siden af hinanden skal de have float eller positionering.

Hvis du vil mix det som jeg tror du vil i kolonner kan du ligge alle divs i samme kolonnen ind i en div og lade disse div float.
Fold kodeboks ind/udKode 

box klassen og margin-left i kolonne klassen er ikke nødvendige er der kun fordi de gør resultatet mere synligt.

t