Ads kliks tæller - hjælp, tak!!

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej udviklere,

Jeg mangler et godt system, der kan tælle kliks på bannere, så man kan oprette et banner, og følge med i, hvor mange der har klikket på det i alt.

Hjælp tak! :)

26 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal lave et table der hedder advertise, mindst med felterne id, hits, url, og så en med banner-linket i...
(se kode)

Fold kodeboks ind/udKode 

Så skal du bruge nedenstående kode, når du vil indsætte et banner

Fold kodeboks ind/udKode 

Den laver et billede med et TILFÆLDIGT banner fra din database. Husk at include connect.php, hvor du opretter forbindelser til din mysql database...

så skal du lave en php fil der hedder adv.php
Fold kodeboks ind/udKode 

(den nederste er Simons kode...)
skriv hvis du mangler hjælp..

Indlæg senest redigeret d. 02.06.2009 11:37 af Bruger #15028
Du skal bare have banneret til at linke til en side på din egen server, fx
bannerclick.php?bannerid=666

denne side laver så et mysql-kald der gemmer et klik på banneret med id 666, og redirecter derefter til den hjemmeside som banneret skal linke til. Brugeren ser aldrig andet end den endelige side, og du får gemt et klik i databasen. Super smart og super simpelt.

Ud fra at du har givet dig selv 3/5 i PHP så burde du være mere end god nok i PHP til at kunne lave det selv...

Evt. sådan her, det er baseret på hits.

Fold kodeboks ind/udKode 

Sune der står i din profil du mesterer PHP (5/5), isåfald ved du også hvordan overstående eksempel skal implementeres ;)

www.MusicUpdates.dk, den er så tydelig lavet ud fra wordpress :)

Ehm.. Hvor ser du det? Den har ikke det sædvanlige <meta> generator tag, som Wordpress altid laver??

Den er lavet ud fra det system. Hvis du kalder dig programmør skal du kunne lave sådan et system som det system du står og mangler.

fORRESTEN: Jeg har søgt på google som en gal, og kan ikke finde det rigtige, da ingen downloads link virker :(

Du skal bare have banneret til at linke til en side på din egen server, fx
bannerclick.php?bannerid=666

denne side laver så et mysql-kald der gemmer et klik på banneret med id 666, og redirecter derefter til den hjemmeside som banneret skal linke til. Brugeren ser aldrig andet end den endelige side, og du får gemt et klik i databasen. Super smart og super simpelt.

Tak for tippet. Kan du lave koden for mig :)?

Ud fra at du har givet dig selv 3/5 i PHP så burde du være mere end god nok i PHP til at kunne lave det selv...

Men jeg forstår ikke helt hvordan det skal laves :)

<< < 123 > >>
t