Hjælp til at vælge program compiler?!

Tags:    c++ c++

Hej!
Jeg er i gang med at finde ud af hvad jeg skal bruge for at komme i gang med c++!
flere steder anbefaler de at man bruger en editor og jeg har kigger på "Visual Studio .NET Pro 2003 Academic Edition"
Er det det jeg skal bruge? med compiler og det hele?
mvh. Kent

6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tak for hjælpen begge to :)
jeg har downloadet den gratis compiler og så vil jeg da starte med at bruge den!
mvh Kent Sørensen

Nu hvor du har fået svar, vil du så ikke være sød at lukke tråden? Bare for ordens skyld..
Med Venlig Hilsen: CHadi

Hej!
Jeg er i gang med at finde ud af hvad jeg skal bruge for at komme i gang med c++!
flere steder anbefaler de at man bruger en editor og jeg har kigger på "Visual Studio .NET Pro 2003 Academic Edition"
mvh. Kent

Hvis du er nybegynder ville jeg nok starte med en gartis compiler, der er dev-c++ fremragende, her er et direkte link til det http://download.com.com/3001-2069-1683220.html

Der er compiler og editor i et

Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren ---> http://www.flash.udvikleren.dk

[Redigeret d. 25/10-03 16:25:42 af Jan L]

Hej!
mvh. Kent

Ja, med Visual Studio .NET 2003 får du det du skal bruge for at programmere i C++.

Som står skrevet i det andet indlæg kan du også få kompilere/editorer som er gratis, og Dev C++ er en af dem. Dev C++ er en editor der bruger en kompiler der heder gcc.

Det skal dog lige nævens at Microsofts C++ compiler som følger med Visual Studio .NET 2003 er en anelse bedre end gcc kompileren - men som nybegynder er det nok ikke noget som vil betyder så meget.

Så hvis du ønsker et komplet udviklingsmiljø med en masse smarte og avancerede funktioner så køb Visual Studio .NET 2003, men hvis du vil spare pengene kan du sagtens "nøjes" md Bloodsheds DevC++.
---------------------------
\\\\\\"Yeah, I would\\\\\\'ve killed you, but I\\\\\\'m glad I didn\\\\\\'t - the paperwork is a bitch\\\\\\"

[Redigeret d. 25/10-03 18:25:00 af Jacob Rohde]

[Redigeret d. 25/10-03 18:25:35 af Jacob Rohde]

jeg har downloadet den gratis compiler og så vil jeg da starte med at bruge den!
mvh Kent Sørensen

mvh Kent Sørensen
Nu hvor du har fået svar, vil du så ikke være sød at lukke tråden? Bare for ordens skyld..
Med Venlig Hilsen: CHadi

Jo da...
Hvordan gør man?! :P
he he

Hmm.. deler UP ud, nederst på siden
Hilsen Chadi
Mit lykketal er 2959

t