Gem og hent fejl med Arraylist

Tags:    java

Hej med jer.. Jeg har en opgave jeg skal aflevere på onsdag. puha hehe. Jeg har en lille fejl som jeg ikke lige kan gennemskue, så jeg håbede der var nogen her inde der gad hjælpe mig.

Når jeg indtaster nogle data som så gemmes i en fil også lukker programmet og åbner det igen og arraylisten loades. Så kan jeg ikke rette i arraylisten, slette i den. Ikke før jeg opretter en ny ting i array'en. Så kan jeg slette alt også den der var gemt fra tidligere.

Jeg får følgende fejl når jeg prøver at slette eller rette i et gemt array: Exception in thread "AWT-EventQueue-0" java.lang.NumberFormatException: For input string: ""

Fold kodeboks ind/udKode 

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
java.lang.NumberFormatException er vist når du prøver at parseInteger("").
Forstår heller ikke lige hvorfor du vil oprette noget, inden du sletter det.

Til dem som ikke gider prøve at kopiere det hele ind og kompilere, så post koden er hvor der er problemer.

Hej Søren.. hvad er det du vil have mig til ?

Her henter jeg det der er gemt i datah.dat:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her sletter jeg input fra arraylisten som er vist i en jList.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis jeg lukker programmet og åbner det igen. Så skal jeg først oprette noget inden jeg kan slette. Hvis jeg prøve at slette med det samme som jeg åbner programmet, så får jeg følgende fejl.:

Exception in thread "AWT-EventQueue-0" java.lang.NumberFormatException: For input string: ""

t