Express Gate problemer

Tags:    diverse

Er der nogen her der har erfaringer med Express Gate.
På min nye computer har jeg netop installeret softwaret til Express Gate som fulgte med. Problematisk har det betydet at når jeg starter computeren, så møder jeg en sort skærm med en markør. Dette billede kommer før at bios loader, så jeg kan ikke rigtig se nogle muligheder for at fjerne softwaret igen. Eller i øvrigt for den sags skyld komme ind på computeren.

Er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Okay ;) Jeg kunne squ ikke huske hvad den hed :$, men anyways ;) Har du prøvet at nulstille dine CMOS indstillinger? Det er nogle gange det kan løse problemer under opstart, hvis der en eller anden "fejl" indstilling. Ved godt du har skrevet du har installeret, men der kan være en indstilling i BIOS der er skyld i dette klydt.

Hvis det du ser, er det her,
http://www.thgtr.com/motherboard/20080421/images/asus_p5e3_premium_express-gate_1.gif

så skal du blot klikke på den grønne knap, som siger "Enter OS". Så starter BIOS'en og lidt efter dit OS :)

Hvis du i stedet ser dette,
http://www.thgtr.com/motherboard/20080421/images/asus_p5e3_premium_express-gate_2.gif

så skal du klikke på den røde sluk knap "Power" og derefter vælge den grønne knap "Enter OS" i dialogen som vises. Igen starter BIOS'en og lidt efter dit OS :)

Hvis du ønsker at slå Express Gate fra, så gør sådan her:

Når BIOS'en begynder at loade, klik på Delete på dit tastatur for at gå ind i BIOS.
Under punktet "Tools" står Express Gate. Her slår du enten den helt fra, "Disabled", eller ændre indstillingerne for Express Gate :)

Håber det hjalp :)

En markør? Tænker du på en pointer (mus)? Fordi normalt er det meget slemt hvis du ikke engang når til bios.

Jeg når ikke til BIOS. Så ja meget trist. Fatter det ikke. Installerede bare som der stor i manualen... I øvrigt så har jeg aldrig hørt om dit ord "pointer". På dansk er pilen som musen styre kaldet markør på dansk eller på engelsk cursor. Men what ever. Sådan en er der vært fald.

Kan jeg desværre ikke Gate Express starter før BIOS.

Ligger Gate Express på harddisken eller et eller andet, andet sted? For ellers kan man måske tage harddisken ud og formaterer den i en anden computer og derefter tage den i igen?

Som jeg har forstået det så tror jeg ikke det ligger på harddisken. Er det en bærbar eller stationær computer der er taler om?

Morten, nej jeg ser ikke de to skærmbilleder, og igen jeg kan ikke komme ind i BIOS, da Gate Express starter før BIOS.

Men en computer-tekniker som hjælper mig har fundet problemet. Grunden til fejlen skyldes at AHCI ikke understøttes af Gate Express, og det var slået til. Han gjort efter signe det at han benyttede en jumber på bundkortet som nulstiller BIOS. Når det var gjort, loadede gate express ikke. Og han kunne derefter sætte AHCI fra.

Men tusind tak for jeres hjælp ellers.

Indlæg senest redigeret d. 31.05.2009 16:07 af Bruger #5097
t