Properties er ligesom variabler, bare inde i en klasse. Variabler i en klasse kan også kaldes felter eller fields. methods er ligesom funktioner, bare inde i en klasse
Og ved godt der er to andre der har svaret på hvad et object er, men det kan være det hjælper at høre det formuleret på flere forskellige måder.
En klasse er en samlign properties/variabler/fields og funktioner/methods. En klasse er ofte lavet til enten at repræsentere noget data(mange variabler) eller udføre nogle opgaver(mange funktioner). Der kan selvfølgelig også være mellem ting osv. At vide hvordan man skal designe en klasse, handler meget om erfaring, men man kan selvfølgelig også læse sig til nogle ting.
Et object er en "instance" af en klasse. Og så blev det tid til en analogi
D
Skibe hedder oftest nogle meget underlige navne. Ved ikke meget om skibe, men har lige fundet et eksempel: CVN 77 (dont blame me, vis der ikke er en type skib der hedder det. Tror det er noget det amrikanske militær bruger til at transportere fly rundt i
). Det kunne være det amrikanske millitær fandt ud af du skulle bruge 3 (intances/objecter) af denne klasse af skib. De kunne kalde dem:
-Amanda
-Lola
-Katarina
(tror faktisk at man kalder skib's typen for dens "klass" i virkeligheden også
)
i kode kunne det se sådan ud:
Definition af CVN 77 klassen:
public class CVN77 {
//en masse klasse definition her
}
Et andet sted i koden kan vi så bestille 3 af denne klasse skib:
public CVN77 Amanda = new CVN77();
public CVN77 Lola = new CVN77();
public CVN77 Katarina = new CVN77();
Håber at det hjælper