Spil Projekt(er), team søges!

Tags:    snak

Hej!

Før du læser videre, så vid at projektet er crossplatform, dermed sagt at det kan både udvikles på både PC og Mac. Godt, så tabte jeg ikke allesammen :D

Lidt forord:

Jeg har været registreret iPhone udvikler i et stykke tid og har lavet et par apps. Jeg ville dog hellere igang med nogle spil projekter istedet for almen software til iPhone, dels fordi det er sjovere at lave et spil og fordi der er så stort potentiale for at tjene en ordenlig bunke på det.

Det der i spil projekter, og specielt til den her "unge" platform er, at der meget arbejde i det og open-source 3D engines er ikke helt med på iPhone supporten endnu, har dog kontakt med en som fører slaget for Irrlicht mht. iPhone supporten, og den er snart klar til release!

Det søgte:

Jeg søger nogle friske danske udviklere, der er klar på at tage en chance og i deres fritid hjælpe med et større spil projekt, som i sidste ende vil ende i App Store med delt indkomst til alle der er på projekterne. Hvis du ser digselv som kvalificeret, men ikke møder kvalifikationskravene stillet nedenfor, skriv endelig alligevel!

Kvalifikationer:
- Du skriver flydende C++
- Du har arbejdet med 3D spiludvikling førhen
- Du er klar på at sætte en god del tid af til projektet

Fordele:
- Du kender til Irrlicht eller har arbejdet med den
- Du har yderligere kendskab til andre ting vi måske skal bruge, såsom LUA
- Kendskab til Objective-C (selve spillet er i C++, med frameworket bagved er i Objective-C, det kan være vi støder på ting, hvor vi skal have noget kommunikérende kode til det)
- Du har en Mac og iPhone (hvis du selv vil køre performance tests)
- Du kender til RPG genren, og er måske lidt fanatiker af denne type spil

Mål:

Et 3D spil til iPhone, som skal være et udgangspunkt for videreudvikling på det, så vi ender op med to produkter på App Store, som vi alle kan nyde gode penge på.

Et bonus mål kunne være at gruppen fortsætter med at lave fantastiske spil sammen til iPhone, det er et rigtig godt marked at være i lige nu, og der både mange penge i det og gode muligheder for at lave banebrydende spil!

Yderligere information:

Du skal være klar over at det er et tag-en-chance "job", dvs. det er ikke betalt, men du vil tilgengæld få din procentdel af kagen som bliver servéret når produktet er færdigt. Denne procentdel er pr. måned baséret, dvs. dropper du ud af projektet får du IKKE længere din procentdel, dermed sagt, at hvis patches eller opgradéringer er besluttet i gruppen, skal du aktivt gå ind i denne udvikling. Jeg selv, har endnu ikke skrevet et fuldt 3D spil, men jeg nødvendig erfaring til at kunne medvirke i denne udvikling og er meget lærenem, er i øjeblikket igang med at lære Irrlicht at kende, følger med i Irrlicht supporten til iPhone og så småt begyndt på de grundlæggende elementer i game engine'n.

Udover programmering, kan jeg desuden skrive og producere baggrunds musik og lyd effekter, da jeg er hobby musik producer. Til nød, kan jeg også lave 2D grafik, men kun til nød :)

Kontakt:

Casper B. Hansen
E-Mail: casperbhansen@me.com
Telefon: 50509228

FAQ til projektet:

Q: Kan jeg som Windows bruger være med?
A: Selvfølgelig, vi skriver det hele ved siden af, som et ganske almindeligt spil med opløsning på 480x320 og crossplatforming i tankerne. Løbende vil jeg porte det over til iPhone og kører performance/debug tests på selve telefonen.

Q: Hvilke grafiske egenskaber har iPhone?
A: iPhone har understøttelse af OpenGL ES, det er dog tiltænkt at vi skal bruge Irrlicht til at håndtere grafik. Hvis nødvendigt, kan OpenGL dog skrives til direkte.

Indlæg senest redigeret d. 27.05.2009 17:10 af Bruger #15012
Omsider har vi et "tag-en-chance" job der rent faktisk har noget at byde på. Normalt plejer den slags på udvikleren.dk at kunne koges ned til "jeg kan ikke kode vil du ikke lave det for mig?" - her har vi en reel god idé, og en udførlig kravspecifikation.

Jeg har selv lige fået fuldtidsjob, så jeg har ikke tiden der skal til, og så er jeg heller ikke så velbevandret udi C++ til at kunne være nogen god hjælp. Men projektet lyder helt sikkert spændende, og jeg ønsker jer al held og lykke med det! :)

Hej Casper,

Fair.
Ringer.

Ville havde været fedt med mere udførlig beskrivelse af spillet som du ønsker det skal ende med, men ellers lyder det super.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Casper,

Fair.
Ringer.

Ville havde været fedt med mere udførlig beskrivelse af spillet som du ønsker det skal ende med, men ellers lyder det super.

Med venlig hilsen
Ieet

Umiddelbart ville jeg sige at ja, det er meget svagt sagt hvad det går ud på. Jeg står med en idé som kunne være fedt at lave, men som en gruppe kan man jo altid tage dette op og komme frem til noget andet. Dermed sagt intet er lagt helt fast endnu. Dette spil jeg har postet her, er et RPG spil i stil med Diablo. Men det er jo bare min idé, den kan altid videreudvikles. Jeg har endnu ikke set et ordenligt gennemført RPG spil til iPhone, og slet ikke i 3D.

Jeg har flere idéer, mange af dem endnu ikke set på platformen, det er derfor lidt med vilje at jeg har holdt igen på disse ting, netop for ikke bare at dele idéerne ud til andre udviklere.

Alle disse "hemmelige" detaljer, vil jeg først give folk når de melder sig.

Omsider har vi et "tag-en-chance" job der rent faktisk har noget at byde på. Normalt plejer den slags på udvikleren.dk at kunne koges ned til "jeg kan ikke kode vil du ikke lave det for mig?" - her har vi en reel god idé, og en udførlig kravspecifikation.

Jeg har selv lige fået fuldtidsjob, så jeg har ikke tiden der skal til, og så er jeg heller ikke så velbevandret udi C++ til at kunne være nogen god hjælp. Men projektet lyder helt sikkert spændende, og jeg ønsker jer al held og lykke med det! :)

Tak for den venlige kommentar :)

Har I brug for en grafiker/illustrator, som dog ikke kender til de kodesprog du nævner?

Indlæg senest redigeret d. 28.05.2009 14:02 af Bruger #12606
Har I brug for en grafiker/illustrator, som dog ikke kender til de kodesprog du nævner?

Ja, hvis vi får et udvikler-team op og køre, så får vi på et tidspunkt brug for det, men så vidt jeg ved, først længere inde i processen. Derfor på nuværende tidspunkt er det lidt tidligt at decideret søge andre resourcer end udviklere.

Okay.
I kan evt skrive til mig så senere på sandiepsdk(a)yahoo.dk

Ser ikke ud som om der er nogle interesserede. Sørgeligt :(

Du har jo mig nu :)

t