Hjemmeserver

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle.

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt her.

Jeg er faktisk helt ny til det her php, men jeg er godt erfaren med VB.

Det jeg skal bruge hjælp til er hvordan man laver sin egen lille server. Den skal have down- og upload egenskab, samt en begrænset upload kapacitet. Mere skal den faktisk ikke.

Det virker lidt som at springe ud det helt store, men det er til et vigtigt formål. Pengekassen er ikke så stor da jeg er studerende, så hvis der evt. er et gratis alternativ kunne det være helt perfekt. Jeg har hørt lidt om Wamp og dreamweaver(har begge programmer), men kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal bruge. Hvad er lettest? Php, html...... ?

Alle råd er værdsat.

Tak for hjælpen.

Christian Enevoldsen

En del sjovere ind til der hvor du får de fejl du ikke kan knække!

Syntes nu også php er rimelig let. Især at starte med. Grunden til jeg siger det er at du ikke behøver mere end 3 linjer php-koder før at du faktisk har kunnet lave noget brugbart og supper smart. Men ja, php universet er selvfølgelig en del større end html's univers.

Hmmm tre linjer? Tror jeg burde tage den udfordring op :)

Men der være flere ting på en linje?

Har læst alle svarene igennem, og vil da sige at jeg er GODT forvirret ang. formålet med dit projektn Christian.

Du siger du laver noget musik med en gut fra Sverige...

Skal serveren bruges til at udgive musikken på en hjemmeside som man kan downloade? Og hvor i også SELV kan uploade jeres musik? Ja så snakker vi om en Webhost, altså en hjemmeside server som du kan købe plads hos. Dog kan du faktisk også have en kørende selv hvis du har en computer der kører 24/7. Men det er at foretrække at købe plads hos et selvskab(one.com, domaindirect.dk(gratisplads), surftown.dk, servage.net etc)

Hvis du bare vil dele musik med din ven så snakker vi om en computer der kører med en ftp-server som så også står tændt 24/7, også forholdsvist nemt at sætte op og administrere.