Hjemmeserver

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle.

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt her.

Jeg er faktisk helt ny til det her php, men jeg er godt erfaren med VB.

Det jeg skal bruge hjælp til er hvordan man laver sin egen lille server. Den skal have down- og upload egenskab, samt en begrænset upload kapacitet. Mere skal den faktisk ikke.

Det virker lidt som at springe ud det helt store, men det er til et vigtigt formål. Pengekassen er ikke så stor da jeg er studerende, så hvis der evt. er et gratis alternativ kunne det være helt perfekt. Jeg har hørt lidt om Wamp og dreamweaver(har begge programmer), men kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal bruge. Hvad er lettest? Php, html...... ?

Alle råd er værdsat.

Tak for hjælpen.

Christian Enevoldsen

Hvad er dit formål med serveren?

Skal du hoste en hjemmeside, så installerer du Apache+PHP+MySQL (evt. via en pakke løsning som WAMP) og så er du kørende.

Men helt generelt: hvad skal den kunne?

Skal du hoste en hjemmeside, så installerer du Apache+PHP+MySQL (evt. via en pakke løsning som WAMP) og så er du kørende.

Det den skal bruges til er:

Historie: hehe. Jeg arbejder sammen med en fra sverige med noget musikproduktion. Problemet med det er bare at det er lidt irriterende at sende sessions i små bidder på email. Det serveren skal kunne gør er så:

Min computer/eksterne harddisk skal køre som en database hvor man kan uploade projekter og download projekter fra. Det er faktisk det eneste.

Forresten tak for svaret. Håber at opdateringen opfriskede det lidt mere.

Det den skal bruges til er:

Historie: hehe. Jeg arbejder sammen med en fra sverige med noget musikproduktion. Problemet med det er bare at det er lidt irriterende at sende sessions i små bidder på email. Det serveren skal kunne gør er så:

Min computer/eksterne harddisk skal køre som en database hvor man kan uploade projekter og download projekter fra. Det er faktisk det eneste.

Forresten tak for svaret. Håber at opdateringen opfriskede det lidt mere.