Vis indhold kun i index.php

Tags:    php

Hej med jer,

Jeg sidder og arbejder på en side hvor jeg har 20 partnere der hver især skal ha vist hver deres indhold. Min første tanke var at jeg skulle lave 20 sidder med deres respektive indhold, men blev opmærksom på at det ikke er så venligt for mig, hvis jeg skal rette en fejl på 1 af siderne, så skal jeg rette på alle 20.

Jeg tænkte på om ikke der via php var en måde og vise noget forskelligt indhold alt efter hvilket link man trykker på?

Eksempel:

Jeg har en menu i venstre side med 20 links. Jeg har et vindue i midten hvor indhold bliver vist.
Når jeg trykker på et link så vises indholdet. Indhold ændres alt afhængig af hvilket link jeg trykker på.

Jeg forestillede mig noget i retning af og gemme indholdet i variabler? Eller er jeg helt langt væk her?

På forhånd tak,

Rasmus

PS. Prøver mig lige med point. Ved ikke hvad der er standard men 10 point til den der leder mig i den rette retning :D

Indlæg senest redigeret d. 25.05.2009 10:58 af Bruger #14839
5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Well, jeg ved ikke hvordan du vil gemme de sider. Du kan godt have dem i 20 forskellige filer, hvis du ikke vil bruge en database. Så kan du fx have en mappe der hedder partnere/ og i den mappe have en fil der hedder partnerens navn. fx:

partnere/din_ene_partner.php
partnere/din_anden_partner.php

etc etc.

så kan hver partner-fil indeholde:
Fold kodeboks ind/udKode 

og så kan du lave din index.php sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Resten burde du selv kunne lege med :)

Indlæg senest redigeret d. 25.05.2009 11:28 af Bruger #8223
Der er en del måder du kan gøre dette på.
Men det er jo alt afhængig af hvad du kan med php.
for du kan jo lægge det i en database og hive det ud derfra.
eller kan du identifisere det ved at have noget id på det.

du kan f.eks. gøre sådan.
dine links:
Fold kodeboks ind/udKode 

og så inde der hvor indholdet er :
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber et gav mening :)

Hej Ramus.

Den flg. kode er ikke testet men skulle kunne klare det du søger, filen virker på den måde at den finder det der står i din $_GET['show'] og tjekker så om filen eksistere i mappen "minesider" og hvis den gør dette includer den bare filen og viser indholdet. hvis den ikke kan finde siden smider den en meddelse her om og beder dig prøve igen.

ved at gøre det på denne måde kan du bruge et overordnet template og bare include det hele direkte til dit content felt.

Håber du kan bruge det!

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Sagen er den at jeg er en rookie. Jeg har nogenlunde begræb om at klippe klistre i php kode og få det til og spille somregel.

Her er jeg bare lidt på herrens mark. Jeg kender ikke den nøjagtige kode der skal til for at få det til og spille

Jeg har lavet en mockup af hvordan jeg gerne vil have det til og spille.

http://www.rasmusesbensen.dk/mock.jpg

Jeg er sikker på at begge jeres forslag er gangbare, men jeg kunne ikke umiddelbart få det til go virke. Selv ikke med mine elite klippe klistre skills desværre :P

Umiddelbart tror jeg at en database er for meget for mig. I virkeligheden forestiller jeg mig det er meget simpelt:
Tryk på link.
Vis en variable et givent sted (med alle de nødvendige info).
Variabel er gemt i et php sheet (måske sammen med alle de andre partner variabler). Bliver linket via en include.

Desværre er det sjælent så simplet som jeg vil ha det :D

Tror Niclas so far er den der har været tættest på med en løsning. :) kunne desværre bare ikke få det til og spille og da jeg ikke kender koden så gav jeg op.

Indlæg senest redigeret d. 26.05.2009 15:17 af Bruger #14839
Niclas's foreslag er at foretrække da jeg ser DET som det nemmeste at administrere og få til at spille sammen.

t