Hej udviklere.
For nogle dage siden spurgte jeg om import af txt til databse. Hvilket jeg fik hurtigt svar på (emnet er her:
http://www.udvikleren.dk/PHP/Thread.aspx/6/28587/)Det her er en del til samme system jeg er igang med at lave.
den TXT fil som nævn i tidligere emne, indeholder IKKE alle de data som jeg kræver til mit system, og derfor skal jeg hente det fra et andet sted.
Sådan ser min kode ud (fjernet links og forbiundelse til mysql):
$minFil = "LINK TIL FILEN MED NAVNE";
$filHandler = fopen($minFil, 'r');
while($data = fgets($filHandler))
{
$info = explode('","', $data);
$info[0] = substr($info[0], 1);
$info[6] = str_replace("\r", "", $info[6]);
$info[6] = str_replace("\n", "", $info[6]);
$info[6] = substr($info[6], 0, -1);
$filHandler_beskrivelse = "LINK_TIL_FILEN_MED_EXTRA_DATA&varenummer=$info[0]";
//$filHandler_beskrivelse = fopen($link_til_produktbeskrivelse, 'r');
//$order = array("\r\n", "\n", "\r", "'");
//$replace = "";
//$newstr = str_replace($order, $replace, $filHandler_beskrivelse);
$data = implode('', file(addslashes($filHandler_beskrivelse)));
//$data_beskrivelse = fgets($filHandler_beskrivelse);
//$data_beskrivelse = addslashes($data_beskrivelse);
$produkt_navne = "".$info[2]." [".$info[0]."]";
echo "mysql_query(\"UPDATE products_description SET products_description = '<h3><b>LAGERSTATUS: ".$info[4]."<b></h3><br> ".$data."' WHERE products_name = '".$produkt_navne."'\");<br>";
}
?>
Det virker også perfekt det der. indtil jeg istedet for at udskrive informationerne vælger at smide det ind i databsen. for så er der i de nye information ' og " nogle steder.
"You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's more, this software works with enhanced creative professional services that en' at line 1"
Fejlen der er at teksten er: What's more
med det der tegn (')
Så mit srpøgsmål er, hvordan fjerner jeg de tegn så den kan indsættes i databasen..
har prøvet lidt forskelligt, men den ignorere det bare :/ alle forslag modtages.
50 points til den som kan hjælpe med at få det til at virke.
points bliver delt op hvis der er flere med flere løsninger