SQL syntax Fejl.

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej udviklere.
For nogle dage siden spurgte jeg om import af txt til databse. Hvilket jeg fik hurtigt svar på (emnet er her: http://www.udvikleren.dk/PHP/Thread.aspx/6/28587/)

Det her er en del til samme system jeg er igang med at lave.

den TXT fil som nævn i tidligere emne, indeholder IKKE alle de data som jeg kræver til mit system, og derfor skal jeg hente det fra et andet sted.

Sådan ser min kode ud (fjernet links og forbiundelse til mysql):
Fold kodeboks ind/udKode 

Det virker også perfekt det der. indtil jeg istedet for at udskrive informationerne vælger at smide det ind i databsen. for så er der i de nye information ' og " nogle steder.

"You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 's more, this software works with enhanced creative professional services that en' at line 1"

Fejlen der er at teksten er: What's more
med det der tegn (')

Så mit srpøgsmål er, hvordan fjerner jeg de tegn så den kan indsættes i databasen..

har prøvet lidt forskelligt, men den ignorere det bare :/ alle forslag modtages.

50 points til den som kan hjælpe med at få det til at virke. :)
points bliver delt op hvis der er flere med flere løsninger

13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du laver din query sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Burde det virke.

Indlæg senest redigeret d. 24.05.2009 18:11 af Bruger #7490
Har du prøvet at udskrive din SQL streng før du afvikler den? Så kan du der aflure om den fejl MySQL giver er reel.

Hvis det skulle være fordi MySQL ikke kan følge med, vil det være fordi dataen ikke er ordentligt indekseret og så kan du smide et indeks på "products_name".

Det som står i // skal i bare ignorere. det er fra gamle forsøg. men har bare ikke sletett det :D

Brug mysql_real_escape_string() på data'en.
http://dk2.php.net/manual/en/function.mysql-real-escape-string.php

Sådan her eller?

Fold kodeboks ind/udKode 

Har lige prøvet med
$data = mysql_real_escape_string(implode('', file(addslashes($filHandler_beskrivelse))));

OG prøvet det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så virker det ikke, efter 30 sekunder viser den Internet Explorer kan ikke vise websiden.

hvis jeg brugyer den i $filHandler_beskrivelse = mysql_real_escape_string(

så skrievr den "You have an error in your SQL syntax..." (samme fejl som før)

Indlæg senest redigeret d. 24.05.2009 18:10 af Bruger #11875
prøver lige. :)
Fold kodeboks ind/udKode 

Virkede heller ikke. Internet Explorer kan ikke vise websiden.

Indlæg senest redigeret d. 24.05.2009 18:15 af Bruger #11875
Så må der være en fejl et andet sted i koden. Det lyder som en uendelig loop eller noget i den stil.

kan ikke se nogle fejl i koden, og den akn godt skrive teksten, bare ikke smide det ind i databsen.

uendelig loop er det dog ikke, men der er meget som skal ind. 8000 ting skal ind i databasen.

Fejlen er måske fundet.
MÅSKE med store bokstaver :D

mysql datasen kan ikke følge med, tjekkede lige proces listen i phpmyadmin, og der var godt nok meget. den fylder sig selv helt op og stopper / sleeper :/

Hvis det "bare" er serveren som ikke kan følge med, så går alle points til dig Niels :)

Lader lige det hele stå en time så den kan få alt kørt igennem. der er 15mb ren tekst som skal hentes til at ligge ind.

Skriver igen om en time ca. Håber det bare er som den ikke kan følge med :D

Indlæg senest redigeret d. 24.05.2009 18:28 af Bruger #11875
<< < 12 > >>
t