Et lille forum

Tags:    programmering

Jeg ønsker at lave et lille forum på mit brass bands hjemmeside, men jeg kender kun til html og lidt css (stylesheets).

Så jeg ville høre om der er nogen der kan give mig lidt vejledning til hvor jeg skal starte.
Jeg har prøvet at finde nogle sql tutorials, idét jeg fandt et eksempel på et forum skrevet i php hvor jeg kunne se der ingik noget sql, men da jeg som sagt ikke er særlig velbevandret indenfor programmering endnu, så sagde det mig ikke ret meget.

Jeg ved at jeg sikkert skal bruge nogle clienter til de forskellige sprog, men jeg er ret blank lige pt. jeg har søgt efter en nem introduktion til at kunne skrive sit eget forum hele dagen, men der findes øjensynligt ingen.

Jeg håber at nogen gider tage sig tid til at skære nogle ting ud i pap for mig, på forhånd tak, vh. Mathias

Der findes flere som er gratis, som du kan benytte dig af, de er rimelig nemme at sætte op, men der er også udbydere af webhoteller som har preinstalleret dem på deres servere, så prøv at tjekke det, og find ud af om du kan køre ASP eller PHP

t