Fatal error: Allowed memory size of..

Tags:    php

Hej, jeg har lavet et script der skal uploade billeder, men får når billedet er for stort denne error:

Fatal error: Allowed memory size of 25165824 bytes exhausted (tried to allocate 10368 bytes) ...

Hvilket virker ret underligt. den skriver at "Allowed memory" er 25165824 og billedet er 10368 hvilket for mit vedkommende ikke rigtig giver mening. hvad gør jeg forkert?

Jeg har webhotel hos one.com og jeg har læst om at man skal ændre noget i php.ini men den har jeg ikke liggende på min server. Hjælp..

Dessuden har jeg prøvet at ligge det over på en lokalserver hvor php limit var 128mb og jeg fik stadig samme error..

Jeg har også forsøgt mig med noget imagedestroy(); men det virkede ikke rigtig..

Nogle flinke sjæle der har lyst til at tage et kig på min kode, så vil jeg blive MEGET glad, jeg har på fornemmelsen den udfører for mange handlinger på en gang så php limit bliver brugt op..

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 22.05.2009 23:51 af Bruger #14459
3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
files fysiske størrelse er faktisk det mindste problem i dette spil. Det handler om billedets dimensioner og evt. farvepalette. Jo større dimensioner billedet har, des mere RAM kræves det af serveren for at håndtere det.

Jeg ved ikke hvad tommelfingereglen siger, men der skal bruges min. 128MB RAM for at håndtere mellemstore/store billeder.

du kan evt. prøve at bruge:
ini_set("memory_limit","256M");

Indlæg senest redigeret d. 23.05.2009 00:44 af Bruger #10216
Det her hjælper nok ikke det mem problem, men
imagedestroy($save) skulle have været imagedestroy($image) tror jeg.

Et andet forslag er
$imgext=strtolower(strrchr($_FILES['minfil']['name'], ".");
)

gør at elle ext bliver små bogstaver så du skal kun teste på "jpg" og ikke jpg eller JPG. indebærer selvfølgelig også at jPg bliver en lovlig ext så hvis det et problem kan det forslag ikke bruges.

Nu har jeg ikke adgang til at ændre i php.ini da min server er hosted ved one.com

Men jeg har forsøgt at ligge hele projektet over på en lokal server og så ændre i php.ini men får stadig præcis den samme error "Fatal error: Allowed memory size of 25165824 bytes exhausted (tried to allocate 10368 bytes)"..

Dét synes jeg er mystisk.. Bruger wamp.

t