Hej Udviklere
.
Jeg starter min første post her på siden med at høre om der er nogen der kan hjælpe mig, med et problem jeg har i et program jeg roder med. Det handler om at jeg har et program der skal kunne genkende bestemte ID'er og det virker faktisk rigtigt godt, det jeg så gerne vil have gjort her er at den også tilføjer et navn til de her ID'er. men inden det bliver alt for forvirrende viser jeg min kode som den ser ud nu, og forklare derefter problemet
using (StreamReader rdr = new StreamReader(@"C:\file.txt"))
{
string streamString = rdr.ReadToEnd(rdr.Read);
Match match = Regex.Match(streamString, data);
if (match.Success)
{
Ok, min fil indeholder ID'erne og de står således:
1500CFFD58
1500D02C7E
Som I sikkert har set gør dette at hvis en af de her Id'er bliver registreret køre den min "if" Det jeg så ønsker, er at den læser to ting; det ene er ID'et og det andet er et navn jeg giver dem f.eks:
1500CFFD58, Kim
1500D02C7E, Leo
Jeg har fået forklaret at det skal sættes op sådan her i filen, da du kan bruge Streamreader til at genkende komma seperation, men hvordan dette adskilles i koden kan jeg ikke få hjernen rundt om. skal lige hurtigt siges at navne delen skal ikke genkendes, men bare med i strengen efter ID'et er blevet genkendt.
Jeg håber det jeg spørger efter giver mening. Jeg håber i bære over med min mangel på C# viden jeg er meget en nybegynder til det.
På forhånd tak,
Kim Leo Jensen