Div - tekst rykket lidt ind?

Tags:    html css

Hej hvordan gør jeg sådan at alt min tekst i min div, kommer 1 px væk fra kanten i højre og venstre side?

Har et eksempel her hvor min tekst er limet helt fast til venstre side:

http://www.myupload.dk/showfile/r233016b523e.PNG

Tak for hjælpen :).

Hej Ebbe,

Sådan her, fx:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 20.05.2009 18:13 af Bruger #1
Tak for svaret, dog forstår jeg det ikke helt!

Fold kodeboks ind/udKode 

Sådan ser mit ud i mit html dokument.

Og sådan her i mit CSS dokument:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad er det jeg skal ind og ændre eller tilføje?

Indlæg senest redigeret d. 20.05.2009 18:27 af Bruger #13970
Ja så skal du jo så tilføje det til din #infobox selector, fx sådan her:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 

Du kan i øvrigt også bruge padding-left, padding-right osv., hvis du hellere vil det. Padding er en group property, der lader dig angive alle 4 sider på én gang, hver for sig, eller sådan som jeg har gjort det: For den øverste og den nederste side (0), og derefter for den venstre og den højre side (1px).

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 20.05.2009 18:54 af Bruger #1
Smart, nu forstår jeg det!

Mange tak, det virker også :D!

Har lige et spørgsmål mere, stiller det bare her i stedet for at lave en ny tråd.

Min div box, er ikke "låst", så når man scroller op og ned på siden, følger den med på siden.

Hvordan får man den låst?

Har nemlig prøvet med "position: fixed;", men når jeg gør det ryger min div helt over i venstre side og det er jo ikke meningen.

Min css kode er her, hvad skal jeg gå ind at skrive for at den beholder samme position, som jeg har givet den nedenfor og samtidig bliver låst?

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 20.05.2009 19:44 af Bruger #13970
hvis du mener i selve siden bør du ikke skrive noget hvis du derimode mener i forhold til browser vinduet, således at den altid er synlig uanset hvor på siden du er:

skal du skrive position:fixed men også en position f.eks top:10px left:10px.

Dog er der vist nok nogen hvis ikke alle browsere der ikke understøtter det og så skal du sikkert ud i javascript :).

Tak for hjælpen nørden, problemet er nu bare at jeg ikke kan få min div box til at passe korrekt med mit banner. Min div box skal være lige under mit banner, men det ander jeg simpelthen ikke hvordan jeg kan få den til at blive :(. Man kan da ikke bruge left:auto; osv? Hvad gør jeg så for at få det til at passe?

Se hvordan det ser ud her:
http://www.myupload.dk/showfile/r233202fc828.PNG

og her er min css kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Uden jeg vil garenterer for at det virker kan du prøver at skrive margin:0px auto til din info box css. det burde centrer din box i body horizontalt, og det er jo hvad dit banner er.

Hmm nej det virker ikke, desværre :(.

t