Nyhedsscript.

Tags:    php

Hej!

Jeg er som nævnt i en tråd for et par dage siden ved at læse bogen start på php 5. Jeg er i øjeblikket ved at lave nyhedsscriptet i bogen som består af en side hvor du skriver nyheder, en side hvor du ser nyheder og en side hvor du kan søge efter nyheder. Jeg kan dog ikke få søgefunktionen til at virke.

Koden den ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og fejlen jeg modtager siger følgende:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\wamp\www\nyhedsscript\nyhed.soeg.php on line 22
forekomst(er) fundet

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\wamp\www\nyhedsscript\nyhed.soeg.php on line 23

Du glemmer FROM i dit query.

Det var det! Tak skal du have :)

Kan godt være det er udvikleren der laver fejl i dine indrykninger, men hvis det ikke er så er indrykninger kun hjælpfulde så længe de er korrekte, hvis der er forkerte ødelægger de forståelsen af koden.

Jeg troede php var ligeglad med mellemrum og indrykninger? Sådan at det fx er ligemeget om man skriver:

if(isset($var)) {
echo "bla bla";
}

eller:

if(isset($var)) {
echo "bla bla";
}

Hvis det altså var det du tænkte på :p

PHP er ligeglad med indrykninger, folk der skal læse og forstå din kode er tilgengæld ikke.
Fold kodeboks ind/udKode 

baseret på indrykningerne vil forståelsen af den kode være at den ikke udskriver noget, men i realiteten udskrives den sidste echo fordi den ikke er under if sætningens scope selv om den er vist sådan.

Indlæg senest redigeret d. 21.05.2009 05:56 af Bruger #5620
t