Er der en som kan hjælpe mig med #include <gl\\glaux.h> ???

Tags:    c++ c++

<< < 12 > >>
Jeg har været inde på http://nehe.gamedev.net/default.asp hvor der er en god stor toturial om OpenGL.
Men jeg har et problem for jeg skal #include <gl\\glaux.h> og der er ikke jeg får fejlen:
gl\\glaux.h: no such file or directory.

Jeg har selv været inde og se om jeg kunne finde filen men den er der sku ikke !
Er der en der kan sige mig hvad jeg skal gøre for at få det til at virke ?
Eller om jeg skal downloade filen, evt. hvor ?

Jeg Bruger Dev-C++ som compiler.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig !

16 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har været inde på http://nehe.gamedev.net/default.asp hvor der er en god stor toturial om OpenGL.
Men jeg har et problem for jeg skal #include <gl\\glaux.h> og der er ikke jeg får fejlen:
gl\\glaux.h: no such file or directory.

Jeg har selv været inde og se om jeg kunne finde filen men den er der sku ikke !
Er der en der kan sige mig hvad jeg skal gøre for at få det til at virke ?
Eller om jeg skal downloade filen, evt. hvor ?

Jeg Bruger Dev-C++ som compiler.

Der har faktisk lige været en tråd om dette - prøv at se om du kan finde den.

Jeg kan dog fortælle dig at glaux er et gammelt bibliotke som ikke længere bliver understøttet, i stedet burde du bruge GLut. Du burde bare udelade den omtalte #include og kompilere uden problemer.

Hvor du bruger glaux kan du i stedet bruge glut, men hvis du virkelig ønsker glaux (ikke tilrådeligt da den også er fejlfyldt), så brug den opdateret udgave du kan finde på Richard Wrigths site (brug Google).
---------------------------
\\\\\\"Yeah, I would\\\\\\'ve killed you, but I\\\\\\'m glad I didn\\\\\\'t - the paperwork is a bitch\\\\\\"

Er der så ikke en som kan give mig et link til hvor jeg kan downloade glaux lib. henne ?
Eller sige mig hvad jeg kan og ikke kan med glut, for der kommer en masse "link error" fejl når jeg prøver at kompilere det.

Hvis du får link errors så compiler koden fint. Det er et library du mangler at lænke med. Hvilke linker fejl får du ?
Lænk med glaux, glu32 og glut32. Så skulle den nok være hjemme.

Ok! Opret en tråd, og jeg sætter et link op til dig, i tråden!
:)
Med Venlig Hilsen: CHadi

Jeg har hjulpet dig med det.. er der mere som du ikke kan forstå omkring din overskrift? Hvis ikke, så luk tråden ;)

Hvordan lukker jeg tråden ?
P.S. Denne gang giver jeg ikke 3258792435 MIL!! (ca.) Up for at få det at vide, lol.
Lol :D Nej selvfølgelig ikke!
Du skal bare nederst på siden, give dine UP'er ud.. og så er tråden lukket!
Hilsen Chadi
Mit lykketal er 2959

Ja flot men hvad hvis der ikke er nogen som skal have points ?
du fik jo dine det andet sted.

Så lav et indlæg som svar, og giv alle points til dig!
Hilsen Chadi
Mit lykketal er 2959

Download et af deres eksempler, som bruger glaux. Så vil den følge med!
Ellers så har jeg fået at vide, at du bare kan undvære den.
Du behøves ikke at include den!

Jeg kan ikke bare lade vær med at include <gl\\glaux>, så kommer der en masse link error fejl når jeg komplimere.
Der er ikke en galux fil med hvsi jeg downloader et af deres eksempler.
Og jeg ved ikke lie hvordan jeg skal gøre hvis jeg skal bruge en ny fil, det er jo ligesom derfor jeg læser den toturial.
Og jeg kan sgu' ikke fine ham Richard "NAR-RØVS" site.

[Redigeret d. 24/10-03 21:28:33 af Morten [Crinc]]

Et super-tip, som jeg selv ofte har gjort brug af, er at laere at laese ordenligt.. Det er virkelig nyttigt, selvom det umiddelbart ikke lige virker saadan..

God fornoejelse.. Det skal nok lykkes... *knus*

Et super-tip, som jeg selv ofte har gjort brug af, er at laere at laese ordenligt.. Det er virkelig nyttigt, selvom det umiddelbart ikke lige virker saadan..

God fornoejelse.. Det skal nok lykkes... *knus*

Hvad snakker du om ?
Er der noget inde på siden som jeg ikka har fået læst ?
Hvis der er vil du så ikke lige sige det til mig for det er vildt irreterende at jeg ikke kan komme videre med det her lort !

Er der så ikke en som kan give mig et link til hvor jeg kan downloade glaux lib. henne ?
Eller sige mig hvad jeg kan og ikke kan med glut, for der kommer en masse "link error" fejl når jeg prøver at kompilere det.

Jeg kan sætte glaux.lib op på min hjemmeside, og så kan du downloade den, men det kræver lidt flere UP! mellem 75-100 UP, skulle gøre det!

Jeg kan sætte glaux.lib op på min hjemmeside, og så kan du downloade den, men det kræver lidt flere UP! mellem 75-100 UP, skulle gøre det!

Jeg vil give 50 up, ikke mere.

Håber det kan gøre det.

<< < 12 > >>
t