adaptor til bærebar computer

Tags:    snak

Hej. Jeg ved ikke óm det her er et spørgsmål der passer til udvikleren.dk, men jeg ved ikke hvor jeg ellers skulle spørge :P (vis der ikke er nogle der kan svare mig, men ved hvor jeg ellers kan spørge, så sig enlig til :D)

Min strømforsyning til min bærebare pc er gået i stykker(den laver "gnist lyde" og lugter brændt når man sætter strøm til), så jeg vil købe en ny.

Jeg ved ikke hvilken jeg skal købe. Min PC er fra zitech(som er gået konkurs). Det info jeg kan finde på adaptoren er:

INPUT: 100-240V 50/60Hz 1,5A
OUTPUT: 19V 4,74A

Når jeg søger på nettet, er det info der er opgivet oftest i watt, vil den virke bare jeg for fat i en 90W adaptor, eller skal der flere ting til? Der ser også ud til at være stor prisforskel. Er der boget specielt jeg skal kigge/holde mig væk efter/fra?

Desuden, betyder det noget vis strømforsyningen ikke er af samme mærke som computeren?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Zitech Computer er da startet igen under Zitech Technology ikke?

http://www.zitechtechnology.dk/

Du kan jo prøve at ringe eller maile dem, og spørge.

Hold dig til 19V 4,74A som der står på din adaptor. Grunden til de 90 watt som står mange steder, er at watt = Volt * Ampere altså:

Watt = 19 * 4,74 = 90,06

90 watt betyder dog ikke at adaptoren, leverer lige netop den volt og ampere som din bærbar kræver.

Indlæg senest redigeret d. 19.05.2009 20:30 af Bruger #955
Ok, mange tak :D

t