Forskellen på Software teknologi og datalogi

Tags:    diverse

Nu har jeg bemærket at der er mange uddannelses-spørgsmål her på sidne for tiden, så tænker at jeg også lige så godt kan få luftet et spørgsmål som jeg har båret rundt med.

Jeg regner med at læse software teknologi på DTU. Der kan læses mere om den her:
http://www2.imm.dtu.dk/softwareteknologi/

Men jeg sidder enlig og tænker på hvad enlig den konkrete forskel mellem at læse software teknologi og datalogi er?

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Shafh,

Forskellien imellem at læse på Software Teknologi [ST] på DTU og Datalogi [DT] på Københavnd Universitet, ligger i "det praktiske".

På DT er der stor fokus på de teoretisk rigtige måder at gøre tingene på. Her påskønnes at at finde den "smukke" og korrekte løsning. Programmeringen bliver her betegnet som et "ydre lag", som lægges ovenpå løsningen, for at lave et konkret virke. Du undervises ikke i Programmerings sprog, lige så lidt som en håndværker ikke har et fag som hedder "Hammer" eller "Sav" - istedet undervises du i forskellige programmerings teknikker.

I ST er målet at blive istand til at lave og designe løsninger som virker i praksis. Der er en hvis mængde hardware lære med, som ikke ligger på DT. Målet her er virkende løsninger. Programmeringen og de enkelte programmeringssprog er undervisningsemner i sig selv - ligesom en håndværker har behov for at blive undervist i at betjæne advanceret udstyr.

Med venlig hilsen
Ieet

Shafh, Ieet siger:

På DT er der stor fokus på de teoretisk rigtige måder at gøre tingene på. Her påskønnes at at finde den "smukke" og korrekte løsning. Programmeringen bliver her betegnet som et "ydre lag", som lægges ovenpå løsningen, for at lave et konkret virke. Du undervises ikke i Programmerings sprog, lige så lidt som en håndværker ikke har et fag som hedder "Hammer" eller "Sav" - istedet undervises du i forskellige programmerings teknikker.

I ST er målet at blive istand til at lave og designe løsninger som virker i praksis. Der er en hvis mængde hardware lære med, som ikke ligger på DT. Målet her er virkende løsninger. Programmeringen og de enkelte programmeringssprog er undervisningsemner i sig selv - ligesom en håndværker har behov for at blive undervist i at betjæne advanceret udstyr.

Indlæg senest redigeret d. 19.05.2009 07:37 af Bruger #11328
Mener du derved at ST og DT begge har samme mængde af programmering?

Ja okay. Ups, ja men tak for besvarelsen :P

t