Webintegrator, datamatiker, grafisk designer og datalogi

Tags:    snak

Jeg ved at linuxin.dk har en side specifik til Ubuntu, http://ubuntu.linuxin.dk/ som en eller anden slags begynder guide. Det er mega najs. Hvorfor har udvikleren.dk ikke også det, bare møntet på webintegrator, datamatiker, grafisk designer, datalogi (nævn selv flere)?
Det kunne da være pisse fedt at have sådanne undersider her på udvikleren.dk (kunne måske skabe lidt merværdi til udvikleren.dk).
Disse sider skulle så være udfyldt med information som kunne være relavant for den generelle del af uddannelsen + det mere specifikke.
Tag fx. Datamatiker uddannelsen. Her kunne det generelle om uddannelsen. længde, videreuddannelsesmuligheder osv. Det specifikke kunne fx være at man på Århus erhvervsakademi havde de og de bøger på de og de semestre. At man på et andet datamatiker uddannelse havde så og så lange projekt forløb.
Man kunne også fortælle hvad man havde om på de fag man tog.
En FAQ kunne oprettes så de basale spørgsmål blev besvaret også?
Man kunne også få nogle til at fortælle lidt om hvad de har brugt uddannelsen til.
Eneste det kræver er selvfølgelig Kaspers godkendelse og en håndfulde frivillige som kunne fortælle lidt om deres uddannelse og løbende opdaterer siden med mere info.
Jeg er ihvertfald klar til at give en hånd med.
Hvad siger I?

Hvorfor bruge plads til det her, når du kan finde det hele på www.ug.dk

Fordi folk synes alligevel ikke få de information de efterspørger.

Jeg synes faktisk Martins ide er god, det kunne være med til at give et bedre billede af uddannelsen end det som www.ug.dk giver.

Fordi på UG.dk er det Staten til Potentiel Datamatiker. Hvis det er på udvikleren.dk er det Datamatiker til Potentiel Datamatiker.

UG.dk har en masse kolde fakta, men en underside på udvikleren.dk skrevet af en person der har taget uddannelsen, vil være mere personlig, og måske give svar på nogle spørgsmål som er udenfor ug.dk's scope.

det er lettere at få erfaringer og oplevelser fra en der har gået på uddanelen. Så jeg er helt klar på

Tja. Jeg ved nu ikke. Man kan jo sige at det er et rimelig lille puplikum. Jeg vil nemlig kun gætte på det kun er omkring 8-10 brugere her på udvikleren.dk som hvert år skal starte på en IT-uddannelse. Og af den grund er det måske lidt meget at gøre ud af det.

Shafh tror der er få der ikke starter på en IT uddannelse fordi de ikke tror man kan tjene penge ( tror jeg, jeg er kun 12 :) ) Men jeg vil se min fremtid some en læge :D

Jonas, hvis man er højtuddannet programmør, evt. datolog, så giver det altså en god slat penge i timen, og de bedste af de bedste, tjener nok mere end en læge.

Som I nævner som batter det lidt mere at det er en Datamatiker der fortæller om forløbet. Vores skoles hjemmeside har sektioner hvor man kan få disse på "private" indlæg, men dem er der bare ikke mange der lægger så meget i. Kunne man få nogle gode facts på bordet her på udvikleren.dk så kunne det da være meget fedt.
Det kan godt være at der kun er 8 til 10 hvert år her på siden, men jeg tror at der er mange flere derude som kunne få gavn af siden.

Nuvel. Jeg er gået i tænkeboksen til et generelt udarbejdelse af et dokument/skitse til hvordan en side skal se ud.

Hvis der er andre her der har baggrunden, så kan I evt skrive privat til mig her på udvikleren.dk.

t