Webintegrator

Tags:    diverse

Hejsa.

Jeg tænker på efter folkeskolen, at tage en webintegrator uddanelse, er der nogen der evt. har nogen erfaringer med den uddanelse? Er det muligt at finde et arbejde bagefter, med den uddanelse i CV´et?

Webintegrator-uddannelsen giver dig ikke nogen kompetencer, du ikke forholdsvis nemt kan lære dig selv med nogle tutorials på nettet. Jeg har en håndfuld venner med den uddannelse, og dem af dem der er i job nu, er det fordi de allerede var dygtige inden uddannelsen, og havde fået jobbet selv uden den.

Selve webintegratoruddannelsen kan du ikke bruge til særligt meget. Hvis du skal tage den, er det enten fordi du gerne vil have hjælp til at komme i gang med den basale webudvikling, som en kickstart til en mere "seriøs" uddannelse, eller også er det fordi du allerede kan en hel masse indenfor webudvikling, men ikke har lyst til at tage en længere uddannelse, og bare gerne vil have et stykke papir der siger at du kan det.

jeg kan jo i forvejen det mest basale inden for php, javascript, html og css, men det er mere for at få et kick til at komme igang med noget java, c++ eller lign. ved ikke om den er god til det? Eller det "bare" er inden for web produktion, som uddanelses navnet også antyder.

Jeg har selv stået med samme tanke som du har nu.. Efter et åbent hus arrangement på KTS fandt jeg hurtigt ud af at den udannelse ikke var noget for mig..

Jeg snakkede med en lærer inde for faget, han sagde at de startede ud med basal html css.. Derefter tog de fat i lidt php og sådan.. Allerede der takkede jeg nej. Hvis et halvt til et helt år af min udannelse går på noget som jeg ved i forvejen, og jeg egentlig bare kigger på og nikker genkendende ja til det hele.. Så synes jeg godt nok det er spild af tid!

Istedet fik jeg øjnene op for mediegrafiker udannelsen, som de tilbyder på KTS også.. Da jeg ikke er den stærkeste grafiskt hoppede jeg på den vogn istedet for..

Men altså, tag selv kontakt til en lærer derude, så får du de bedste svar :D - Det ovenstående er ihvertfald min opfattelse af den udannelse..

jeg kan jo i forvejen det mest basale inden for php, javascript, html og css, men det er mere for at få et kick til at komme igang med noget java, c++ eller lign. ved ikke om den er god til det? Eller det "bare" er inden for web produktion, som uddanelses navnet også antyder.

Du får ingen undervisning i ting, der ikke kan kobles direkte til webudvikling. Allerhøjest får du C#-undervisning nogle steder, som et tilvalg - men igen med fokus på webudvikling.

Du lærer at bruge C# bibliotekerne. Du lærer at sætte dine hjemmesider på med en access database. Du lærer html og css.
Vil du igang med noget Java, C++ eller tredje OOP sprog skal du vælge en uddannelse der går ind og lærer om tankegangen. Fx Datalog eller Datamatiker uddannelsen.
Jeg læser på Datamatiker linjen i Viby J. Der går jeg i klasse med en webintegrator, og han har flere gange sagt højt og tydeligt at den uddannelse stank... Undskyld til eventuelle uddannede integratorer :) Men det sagde han og han lyder lige fast i stemmen hver gang.
Men set fra den anden side, så er han unddannet webintegrator, på vej med en datamatiker og overvejer at tage en bachelor i datalogi bagefter. I det sammenhæng tror jeg det er meget godt. Ihvertfald på hans CV.

Jeg er selv igang med web-integrator uddannelsen lige pt.
og det har været lidt en skuffende oplevelse so far.
Det virker lidt som om at uddannelsen er lidt for dem der ikke ved hvad de vil, da der er rigtig mange der hopper fra eller som bare overhoved ikke laver noget.
Men det du kommer til at lærer på den er html css javascript, og så php i mit tilfælde. Andre steder kan du vidst tage asp hvis det er dig.
Men jeg har været på den i et år her til sommer, og jeg skal da ærligt sige jeg ikke har lært det helt store som jeg ikke vidste i forvejen.
Der er rigtig meget du kan finde ud af selv, og lærer selv.
Men der er selvfølgelig noget teori som du får som du ikke ville havde vidst uden.
Men den kan være en spring mod datamatiker som jeg f.eks. selv regner med at tage efter. Men der skal du dog have matematik på b og engelsk på c, før du kan kommer derpå.

Engelsk og matematik er nu ikke det sværeste, da jeg ligger på 12 i begge fag. Jeg tænker selv på at tage en webintegrator - HHX - Datalog.

t