indexOf() spørgsmål

Tags:    javascript

Jeg er virkelig stødt på et problem..

Jeg har et site hvor man skal oprette sig som bruger, men jeg vil ikke have at folk bruger "cursewords" som brugernavn.
Derfor har jeg nu brugt omkring 1 time på at google mig frem til mit svar, dog uden held så jeg håber i kan hjælpe.

her er koden
Fold kodeboks ind/udKode 

Mit spørgsmål er hvordan jeg kan få min indexOf til at indholde flere regler end bare et enkelt. Håber i kan hjælpe.

Mvh

det kan man ikke...

Men man kunne gøre noget lign.:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tusind tak for svaret.

Jeg har prøvet at sætte det ind i min kode.. Men det ser ikek ud til at virke :(.

Fold kodeboks ind/udKode 

Ser den ud ligenu kan du se nogen fejl?

Fjern de to / fra dit regex pattern, de hører ikke hjemme når man bruger RegExp objektet. Det er sådan noget som PHP (PCRE) der synes det er sjovt at bruge dem, selvom patternet rent faktisk er i en string literal.

Fold kodeboks ind/udKode 

EDIT: Jeg kan lige yderligere specificere, at de har ingen betydning når de findes i en pattern streng, det er kun i literal regex de har det, altså i formen:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 15.05.2009 22:18 af Bruger #345
Øv det virker stadig ikke, den reagere overhoved ikke.. Påtrods af jeg ikek får nogen fejl i firebug.

Er rimelig ny til javascript og Ajax, tror i at i kan fortælle mig RegExp objectet gør? :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Fejlen lå i at du satte farven for hver iterering. Så du ville næsten altid overskrive fejlen.

Og det du laver der har ikke det fjerneste med AJAX at gøre. Det er tæt på at være verdens mest misforståede (og misbrugte) akronym. :)

Jeg takker.

Det er også kun et lille tiny udklip af filen, ved skam godt der intet ajax ligger i denne kode ;).

Velbekomme.

Det er desværre langt fra alle der har den opfattelse. Bare de ser snerten af javascript, så er de overbevist om det er AJAX.

t