Forstår ganske enkelt ikke fejlen, så kan ikke forklare

Tags:    php

<< < 12 > >>
Har denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det der sker når jeg prøver at købe, så får jeg fejlen:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'by, produkt, modtager)values ('dsdf', 'sdfasdf 4', '2000', '5', '')' at line 1

Hvis jeg derimod prøver at købe et andet produkt så får jeg fejlen:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE email = 'morten@domæne.dk'' at line 1

Kan ikke følge sammenhængen, og dermed forstår jeg overhovedt ikke fejlen.

13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prop din SQL streng i en variabel. Udskriv variablen til browseren. I stedet for at du propper den direkte i mysql_query.

Fold kodeboks ind/udKode 

BY er et reserveret ord i MySQL derfor skal du benytte et andet ord i stedet for.

BY er et reserveret ord i MySQL derfor skal du benytte et andet ord i stedet for.

Man kan godt benytte reserverede ord, man skal blot sætte `` om - så SQL'en bliver:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det var sgi ikke nemt at vide ;D

Det var den fejl, men fejlen med:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE email = 'morten@friplads.dk'' at line 1

blev ikke rettet af den grund :(

Hvilken datatype benytter du til point og pris i hhv. vip_brugere og vip_shop?

Kunne forestille mig at $row[pris] enten ikke indeholder et tal eller er tom i:

Fold kodeboks ind/udKode 

i brugere bruger jeg int, og i pris bruger jeg også int

Synes det er meget underligt, for det jo bare en id forskel.

By er reserveret til MySQL i forbindelse med "ORDER BY"

Det har vi styr på Michael :D, men en anden fejl jeg får, når jeg "shopper" i en anden kategori er:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'WHERE email = 'morten@friplads.dk'' at line 1

Hvilket jeg ikke forstår, da det virker i de andre kategorier :S

Kan det være det her:

<form action="kob.php?id=<?=$_GET[id];?>">

<< < 12 > >>
t