Word: Indholdsfortegnelse / Bogmærker

Tags:    diverse

Hej!

Jeg er så heldig at jeg er i gang med en større opgave og der er selvfølgelig en masse henvisninger til bilag (som jo kan nå at ændre navne en 10-15 gange endnu).

Mit problem er:
Jeg bruger overskriftstypografierne til at formatere min indholdsfortegnelse. Så vidt jeg kan gennemskue får de forskellige overskrifter tildelt et bogmærke som hedder _TOC-og-så-en-masse-tal (fx _TOC 230101139).
Eftersom jeg endnu ikke har bestemt mig for rækkefølgen af mine bilag har de overskrifter såsom "Bilag X - Blokdiagram" og der kan godt blive henvist til det samme bilag 4-5 gange, altså ville det jo være dejligt nemt hvis ikke jeg skulle sidde og rette det manuelt når jeg engang har bestemt mig for hvad bilaget skal hedde.
Jeg kan godt finde ud af at indsætte en krydshenvisning til mine _TOC-bogmærker, men eftersom de jo har disse meget forvirrende navne er de rigtig svære at finde rundt i.

Så spørgsmålet lyder: Kan jeg omdøbe bogmærker som er baseret på en typografi således at de får navne som giver mening for mig?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hehe, det går skam nok :). Jeg er glad for at du fandt ud af det. Fortsat god dag.

Når jeg i Word 2003 klikker på Insert->Reference->Cross-reference->Heading, får jeg også overskriftens navn som valgmulighed, og ikke noget mystisk med tal.

Hvilken version bruger du? For jeg har lige hurtigt kigget i min Word (2007), og der ser det ikke ud til at bogmærkerne har underlige navne, der er krydshenvisninger angivet med hvad teksten hedder. Jeg har en teksten "Abstract" som Overskrift 1 og den står præcis det samme i kryshenvisning.

Edit: Har lige set at der er nogle skjulte med disse navne, som du snakker om. Der må jeg sige jeg er lidt blank så.

Indlæg senest redigeret d. 14.05.2009 23:28 af Bruger #6559
Når jeg klikker på Krydshenvisning får jeg også overskrifterne, men under bogmærker hvis jeg vælger vis skjulte, så får jeg også noget med _TOC

Jeg glemte helt at vende tilbage til tråden :$

Det viste sig at jeg bare skulle vælge "overskrifter" på en dropdown-menu (så vidt jeg husker).. Nu bliver jeg jo i tvivl, men det var i hvert fald meget simpelt og utroligt (pinligt) at jeg havde overset det :|

Men tak for hjælpen, jeg skulle åbenbart lige have at vide at det var simpelt, så kunne jeg godt se det! :D

Hvis du vil have nogle af points'ne Martin må du lige smide et svar med mulighed for point?

t