Jeg vil gerne kunne boote Windows fra en ekstern harddisk, så jeg har lavet et image af min nuværende Windows med Acronis True Image, og oprettet en klon på en ny partition på min ekstern harddisk.
Derefter har jeg så oprettet nogle nye linjer i min boot.ini fil, som peger på Windows klonen. Men jeg får en fejl meddelelse.
"Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk."
Mit motherboard er en gammel Asus CUV4X, som bruger AwardBIOS 1010.003 Beta, men jeg kan ikke se nogle steder hvor man kan vælge at boote fra USB. Dog er der nogle USB menupunkter som USB Legacy Support og USB Function under PCI Configuration. Selve Boot menuen vises Legacy Floppy, LS-120, ZIP-100 og ATAPI MO under Removable Device og SCSI Boot Device, INT18 Device (Network) og MBA UNDI under Other Boot Device.
Yderligere vises min USB harddisk heller ikke i hardware oversigten i starten, men jeg har tænkt på om det kan skyldes at både min interne harddisk, CD-ROM drevet og formentlig også min ekstern harddisk er sat til Master. I så fald, hvordan sætter jeg min eksterne harddisk til Slave?
Indlæg senest redigeret d. 13.05.2009 16:26 af Bruger #12726