Mind Twist, Indsæt indhold ved valgte input (jQuery)

Tags:    javascript

Hej,

Jeg er ved at lege med en skema editor hvor jeg kan vælge nogle fag via knapper og så trykke på det felt de skal være i.

Så f.eks.
Jeg har 3 knapper der hedder Mat, Fys, Kem,
Når jeg trykker på f.eks. Mat knappen så skal jeg derefter kunne trykke på et nyt felt i en tabel og så indsætter den værdien Matematik A i det felt eller input. Så altså en forsimplet måde at sætte skemaer op uden at skulle skrive det hele Matematik A i alle de dage og timer man har det. Istedet bare tryk på en knap og så tryk de steder man vil have det.

Har leget lidt med det men er nået til den konklussion at jeg ikke aner hvordan det skal gribes an. Pt. (I jQuery).
$("#mat").click(function(){
$("#mandag-time1").val("Matematik A");
});

Men det når jeg vist ikke så langt med :P

når du klikker på mat-knappen skal du gemme at det er den, der er aktiv. Når du så klikker på et felt indsætter du værdien fra den knap der er aktiv.

Det jeg ville gøre er at gemme det aktive fag i en skjult input. fx <input type="hidden" id="aktivtFag"/> - hver af dine fag-knapper har så class="fagKnap", og hver af dine lektioner har så class="lektion". Så vil du kunne lave sådan noget her:
Fold kodeboks ind/udKode 

et fungerende eksempel :
Fold kodeboks ind/udKode 

yrk, ik gem javascript variabler i dom :D..

yrk, ik gem javascript variabler i dom :D..

JQuery lever i DOM, og det er meget besværligt at arbejde med JQuery's funktioner på variabler der ikke ligger i DOM. Lige i det her tilfælde er det lidt ligegyldigt, men hvis man udvider scriptet lidt og skal bruge nogle af JQuery's mere avancerede funktioner på variablens indhold, så bliver man glad for at man har gjort det.

Hvis man vil arbejde med rene JavaScript objekter, så er det MooTools man skal kaste sig over.

Uhf det er rigtigt rart :D Mange tak!
Men nu er jeg lige skal spørge for jeg har hørt mange folk snakke om alt det dom men har altid valgt at overhøre det :) Hvad er det lige helt præcist det drejer sig om?

Og igen mange tak!

t