Nej, problemer et nok at Microsoft ikke includere FireFox... det er nok snare DET som de er sure over... too bad! Grow up
nej, Mozilla vil nemlig IKKE have Firefox med i Windows, det har de pænt været ude og sige efter at EU netop fremlagde dette som en mulighed, hvilket så igen er konkurrencehæmmende overfor alle andre browsere på markedet!
Det de reelt brokker sig over i dette tilfælde, er at når man vælger at lave en 'upgrade' fra Windows Vista (hvor brugeren muligvis har Firefox, Opera, Chrome etc. som standard browser...) til Windows 7 RC, bliver IE8 automatisk sat som standard browser og overskriver derfor brugerens valgte browser.
Jeg kan godt forstå de piver over det, men!
RC benyttes primært af IT kyndige. IT kyndige bør være i stand til lige at starte Firefox, Opera, etc. op og vælge det er standard browser.
Ærlig talt: jeg kan ikke se problemet og tuder de til EU og får kørt noget igennem, er der seriøst noget galt.
Fra MS side af, behøver det ikke være et bevist valg. Der skal jo alligevel under en ren installation sættes at IE8 er standard, med lidt held/uheld er det vel 'bare' selv samme script som også køres på en upgrade, ligegyldigt om IE7/IE8 var standard på den gamle installation.
Personligt er jeg bare glad for at man fra VMware's side ikke har brokket sig over den medfølgende VirtualPC, som jo netop er en direkte konkurrent til deres produkter. Dog kræver det. i RC'en at man lige henter den ved siden af, men mon ikke den havner på DVD'en når vi når RTM?
Indlæg senest redigeret d. 13.05.2009 08:05 af Bruger #1330