Copyright kopiring

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hvis jeg har været udsat på at andre har stjålet noget af mit matriale på min hjemmeside, hvad kan jeg så gøre ved det?

Dem der har gjort det svarer ikke på mail, og der er intet telefonnummer, så nogen der kunne have en løsning :)?

Man har altid copyright på det arbejde man laver. Man behøver ikke at skrive noget, det er helt automatisk.

Ja, ihvertfald i Danmark. Det er jeg sikker på.

Man har altid copyright på det arbejde man laver. Man behøver ikke at skrive noget, det er helt automatisk.

Citat fra "Bekendtgørelse af lov om ophavsret":

"§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde."

I Danmark hedder det ophavsret og er beskyttet af lovgivningen.

Den gængse definition på hvornår noget er et værk og hører under ophavsretten er:
"Noget har værkshøjde, og er i ophavsretlig forstand et værk når det er resultat af en egen selvstændig kreativ proces; to uafhængige personer må ikke kunne skrive den samme tekst, hvis teksten skal have værkshøjde."

Det er dog altid tilladt at citere fra et offentliggjort værk, såfremt det sker i overensstemmelse med god skik og i det omfang, som betinges af formålet. Tilsvarende bestemmelser gælder i andre lande.

Copyrightmærket © i tilknytning til ophavsmænds og rettighedshaveres navne er en meddelelse til omverdenen om det pågældende værks ophavsretslige beskyttelse. Det er imidlertid ikke et krav for at opnå ophavsretsbeskyttelse i Danmark, at man anvender copyrightmærket.

<< < 123 > >>
t