Copyright kopiring

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hvis jeg har været udsat på at andre har stjålet noget af mit matriale på min hjemmeside, hvad kan jeg så gøre ved det?

Dem der har gjort det svarer ikke på mail, og der er intet telefonnummer, så nogen der kunne have en løsning :)?

Jakob lad os vende situationen og sige:

Du har brugt 3 timer på et stykke grafik (urealistisk, men alligevel), også kommer der en der tænker, nøjh det er da flot, det sætter jeg da lige ind på min hjemmeside også.

Hvordan ville du så have det?

Jeg vil ikke have det godt, og være pisse ireteret, over at folk kan finde på det.

Hvorfor dog? Hvor irritere det dig.. Del dog ud af dine ting, tænk på hvor meget du ville mangle hvis folk ikke delte ud af deres viden. Det kan være du er god til at skrive Copyright Notices, og han ikke er. Hvad er problemet?

Han har ret til at irritere sig når loven siger at det der er blevet gjort er ulovligt. Hvis du mener at man skal tvinges til at dele sine tekster, så må du gå til folketinget med det, det hører ingen steder hjemme at slå folk i hovedet for at ville gøre brug af de rettigheder de har.

At have ret beskyttelse af sin ophavsret står i menneskerettighedskonventionen. Vil du mene at vi i Danmark skal overtræde menneskerettighederne?

Jeg har på ingen måde sagt at han ikke har lov til at irritere sig over det, jeg finder det bare ligegyldigt. Jeg har aldrig sagt noget om at det skulle gøres lovligt, jeg finder det bare malplaceret i denne sammenhæng.

Jakob lad os vende situationen og sige:

Du har brugt 3 timer på et stykke grafik (urealistisk, men alligevel), også kommer der en der tænker, nøjh det er da flot, det sætter jeg da lige ind på min hjemmeside også.

Hvordan ville du så have det?

Jeg vil ikke have det godt, og være pisse ireteret, over at folk kan finde på det.

Ja urealistisk at bruge så kort tid på det...

Jeg ville hverken blive sur eller irriteret bare, som du har gjort, fortælle ham der er skyldig at det er mit, og han kun må bruge det til det og det.
Men det kan ikke sammenlignes, dette er en tekst, endda en KORT tekst, og kan ikke se at du på nogen måde mister noget ved at en anden bruger din tekst? Hvorfor denne egoisme eller nidkær hed om noget så forholdsvist ligegyldigt som TOS.

(Og at sammenligne med at stjæle en computer?? Come on...)

Indlæg senest redigeret d. 10.05.2009 23:34 af Bruger #11328
....... Men det kan ikke sammenlignes, dette er en tekst, endda en KORT tekst, og kan ikke se at du på nogen måde mister noget ved at en anden bruger din tekst?....

En lang tekst er bare en masse små tekster sat sammen. Så hvis de stjæler 20 småtekster fra forskellige steder, så er det okay?

Indlæg senest redigeret d. 10.05.2009 23:44 af Bruger #14645
....... Men det kan ikke sammenlignes, dette er en tekst, endda en KORT tekst, og kan ikke se at du på nogen måde mister noget ved at en anden bruger din tekst?....

En lang tekst er bare en masse små tekster sat sammen. Så hvis de stjæler 20 småtekster fra forskellige steder, så er det okay?

Søren, ahh en lang tekst er en sammenhæng mellem kortere tekster, men jo, det var et dårligt argumant.
Tag hellere stilling til om det er vigtigt om en TOS bliver brugt af andre end den der har fremstillet den?

Helt ærligt så kan jeg ikke se sagen i det her. Men man kan jo vende den helt om og sige, de kan jo påstå at det er dig der har "stjålet" fra dem, med den begrundels af at der ikke er stavefejl i brugerbetingelserne, mens der til gengæld er 1-3 stavefejl i alle de indlæg du skriver her på udvikleren.

Helt ærligt det er en simpel tekst, som enhver kan stykke sammen ved hjælp af at læse brugerbetingelser hist og her, det er ikke et "værk" som der giver nogen som helst form for ophavsret..

tænk på hvor meget du ville mangle hvis folk ikke delte ud af deres viden.

Hvad er der af viden bag dette, det er ren tekst? Ikke engang html'en er kopieret.

Det virker som ren og skær dovenskab fra den anden sides udviklere...

Jeg kan godt forstå at Morten føler at de går lidt tæt på når de kopiere hvad han selv har siddet og bixet sammen, det får Mortens side til at ligne en template, brugt flere steder, uden at dette var meningen.

Men ligefrem at gå rettens vej ville jeg dog mene var lidt overkill her :)

Indlæg senest redigeret d. 11.05.2009 09:32 af Bruger #14100
At gå rettens vej har jeg nu ikke tænkt mig, men synes det er grov ireterende, at folk ikke kan lave sit eget.

Hvor på siden kan du se en copyright-notice?

Jeg kan ikke se nogen og du har derfor ikke proklameret din ophavsret på dokumentet. At siden i sig selv også ligner et template provokere bare mere til at blive kopieret. Desuden er teksten skrevet i ret dårlig dansk, og ville på ingen måde holde i en retssag.

Jeg ville snuppe en kiks og få tørt øjene hvis jeg var dig. Der er ikke noget at gøre ved det i den her sag, og kampen mod kopiering er uendelig, så hvorfor ikke bare være åben fra starten? :D

"Jeg ville snuppe en kiks og få tørt øjene hvis jeg var dig."

For det første tuder jeg nu ikke over det, og hvor det andet er jeg ikke ked af det, jeg er bare ireteret over at folk vil stjæle ting fra andre.

Hvor på siden kan du se en copyright-notice?

Jeg kan ikke se nogen og du har derfor ikke proklameret din ophavsret på dokumentet. At siden i sig selv også ligner et template provokere bare mere til at blive kopieret. Desuden er teksten skrevet i ret dårlig dansk, og ville på ingen måde holde i en retssag.

Jeg ville snuppe en kiks og få tørt øjene hvis jeg var dig. Der er ikke noget at gøre ved det i den her sag, og kampen mod kopiering er uendelig, så hvorfor ikke bare være åben fra starten? :D

Man har altid copyright på det arbejde man laver. Man behøver ikke at skrive noget, det er helt automatisk.

<< < 123 > >>
t