Hvorfor dog? Hvor irritere det dig.. Del dog ud af dine ting, tænk på hvor meget du ville mangle hvis folk ikke delte ud af deres viden. Det kan være du er god til at skrive Copyright Notices, og han ikke er. Hvad er problemet?
Han har ret til at irritere sig når loven siger at det der er blevet gjort er ulovligt. Hvis du mener at man skal tvinges til at dele sine tekster, så må du gå til folketinget med det, det hører ingen steder hjemme at slå folk i hovedet for at ville gøre brug af de rettigheder de har.
At have ret beskyttelse af sin ophavsret står i menneskerettighedskonventionen. Vil du mene at vi i Danmark skal overtræde menneskerettighederne?
Jeg har på
ingen måde sagt at han ikke har lov til at irritere sig over det, jeg finder det bare ligegyldigt. Jeg har aldrig sagt noget om at det skulle gøres lovligt, jeg finder det bare malplaceret i denne sammenhæng.
Jakob lad os vende situationen og sige:
Du har brugt 3 timer på et stykke grafik (urealistisk, men alligevel), også kommer der en der tænker, nøjh det er da flot, det sætter jeg da lige ind på min hjemmeside også.
Hvordan ville du så have det?
Jeg vil ikke have det godt, og være pisse ireteret, over at folk kan finde på det.
Ja urealistisk at bruge så kort tid på det...
Jeg ville hverken blive sur eller irriteret bare, som du har gjort, fortælle ham der er skyldig at det er mit, og han kun må bruge det til det og det.
Men det kan ikke sammenlignes, dette er en tekst, endda en KORT tekst, og kan ikke se at du på nogen måde mister noget ved at en anden bruger din tekst? Hvorfor denne egoisme eller nidkær hed om noget så forholdsvist ligegyldigt som TOS.
(Og at sammenligne med at stjæle en computer?? Come on...)
Indlæg senest redigeret d. 10.05.2009 23:34 af Bruger #11328