Copyright kopiring

Tags:    diverse

<< < 123 > >>
Hvis jeg har været udsat på at andre har stjålet noget af mit matriale på min hjemmeside, hvad kan jeg så gøre ved det?

Dem der har gjort det svarer ikke på mail, og der er intet telefonnummer, så nogen der kunne have en løsning :)?

Politi?
Advokat?

Hvis du mener, det der er blevet stjålet er værdifuldt nok til at gøre en sag ud af det, kan du prøve at snakke med politiet eller Antipiratgruppen og høre hvad du har af muligheder :)

Nu ved jeg ikke så meget om hvad man gør i sådan en situation, så kunne godt tænke mig at høre hvordan man beviser at det er en selv som har lavet det? Modparten kan jo sige det er dem?

Hvordan beviser man at man har lavet et billede, eller skrevet et dokument?

Lad os da se et par links til hvad der er blevet stjålet og hvor det bliver brugt. :)

Det er ikke det helt store, så for lidt at gøre en "sag" ud af;

http://dineproblemer.dk/frontpage.php#fragment-5 er stjålet, altså brugerbetingelserne, fra min side:

http://www.friplads.dk/opret.php

Men det er ireterende at folk ikke kan holde sine nalder væk.

Hvorfor dog? Hvor irritere det dig.. Del dog ud af dine ting, tænk på hvor meget du ville mangle hvis folk ikke delte ud af deres viden. Det kan være du er god til at skrive Copyright Notices, og han ikke er. Hvad er problemet?

Hvorfor dog? Hvor irritere det dig.. Del dog ud af dine ting, tænk på hvor meget du ville mangle hvis folk ikke delte ud af deres viden. Det kan være du er god til at skrive Copyright Notices, og han ikke er. Hvad er problemet?

Jeg syntes det er godt af folk deler viden, så længe de ønsker at dele den. Der skal både være mulighed for at dele samt for at holde viden privat hvis man ønsker det.

Jeg vil have det på præcis samme måde som Morten lige nu. Det mindste de kunne gøre var at spørge om de måtte bruge den.

Så det iorden hvis jeg bare tager en bog du i gang med at skrive, og får den udgivet i mit navn?

Det der iretere mig Jakob, det er at jeg har brugt ja, over 1 time, hvor jeg tænkte over betingelser, samtidig med at jeg skrev noget ned, rettede til, skrev ned, rettede til, også kommer der en undskyld sproget, men idiot og tager det jeg har brugt tid på at skrive, det er det der pisser mig mest af.

Som Søren også siger, havde de spurgt, og jeg havde sagt ja, no problems, men at de tager noget uden de har fået "lov" det er ireterende. Det er jo ligesom at tage en ny pc nede i bilka, uden at have betalt.

Han har ret til at irritere sig når loven siger at det der er blevet gjort er ulovligt. Hvis du mener at man skal tvinges til at dele sine tekster, så må du gå til folketinget med det, det hører ingen steder hjemme at slå folk i hovedet for at ville gøre brug af de rettigheder de har.

At have ret beskyttelse af sin ophavsret står i menneskerettighedskonventionen. Vil du mene at vi i Danmark skal overtræde menneskerettighederne?

<< < 123 > >>
t