bitmap der flyver over skærmen

Tags:    c++

hey i kloge hoveder.
er igang med at prøve at lære noget spil programmering sådan for mig selv. og får derfor i bogen en lyn gennemgang af windows api (gdi) og har lavet en lille demo hvor et bitmap bliver vist på skærmen forskellige steder. efter kapitlet er der en opgave der beder om at lave et enkelt bitmap som flyver rundt på skærmen, og bliver inde på skærmen.
men har ingen ide hvor jeg skal starte, bogen siger jeg skal ændre game loopet. noget der kan give mig et hint, foreksempel hvilken funktion jeg skal bruge osv.
her er koden:
på forhånd tak..'

Fold kodeboks ind/udKode 

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ikke den store C(++) haj, men mit umiddelbare bud ville være at hvis du skal have din sprite til at bevæge sig fra A til B, så kan du starte med at tegne den på A, og så vente et antal milisekunder (alt efter hvor hurtig animationen skal være), og derefter tegne den lige ved siden af (altså, tegne den igen X antal pixels længere henne, hvor X er bredden/højden af din sprite(om du bruger bredde eller højde kommer an på om målet ligger over eller ved siden af A), vente det samme antal milisekunder igen, og fortsætte på den måde til du er ved B.

Dette kan du så sætte i et loop så du ikke skal hardcode hele animationen.

Indlæg senest redigeret d. 10.05.2009 11:30 af Bruger #8223
som jeg forstår det ved du ikke helt hvordan du skal få den til at blive inde på skærmen?
du skal efter min mening bare tjekke hvor den er, og sætte din skærms opløsning, så hvis den når skærmens yderkant skal den bevæge sig en anden vej.

t