onChange: JSP + SQL

Tags:    java

Hej guys.

Jeg sidder og bakser med en simpel webshop i JSP og har et spørgsmål.
Jeg har lavet en database der indeholder et vareregister og nu vil jeg lave en sider hvor man kan redigere varerne.
Jeg vil lave en drop-down menu hvor man vælger varen man vil redigere og derefter skal informationen loades i en redigerbar form.

Jeg har:

<form name="FormList">
<select name="VareList" onChange="">
<option value="Default">Vælg vare at redigere</option>
<%
while (rs.next() == true){

%><option value="<%out.println(rs.getString("itemname"));%>"><% out.println(rs.getString("itemname"));%></option>
<%

}

Dette generer en drop-down menu med alle varer i databasen.
Nu vil jeg gerne have at når man vælger en vare så skal informationen loades ind i en form.
Jeg ville tro at jeg kunne bruge onChange="" til dette, men er usikker på hvordan.

Nogen der kan give et skub i den rigtige retning?

Tak!

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Nu aner jeg ikke hvilket - om overhovedet noget - webframework Du benytter. Men uanset hvad, så er det første forudsætning, at der på HTML form objektet er angivet action og method. I modsat fald kan serverside objektet (eksempelvis en ordinær HTTP servlet) ikke udtrække den valgte værdi på vareList.

Jeg antager, at rs er en iterator over en eller anden collection? I såfald virker din kode allerede lidt besynderlig eftersom next() returner det næste element i collection.

Normalt ville jeg benytte følgende while konstruktion:

Fold kodeboks ind/udKode 

hasNext() returnere true hvis der er flere elementer i collection.

hmmm, alternativt rs er et Java ResultSet. I såfald returnere next() ganske rigtigt en boolsk værdi. Men konstruktionen:

Fold kodeboks ind/udKode 

kan stadigvæk erstattes af:

Fold kodeboks ind/udKode 

eftersom while kun fortsætter sålænge betingelsen er true.

t