Kun en sti :-)

Tags:    php

Hejsa alle,

Hvordan kan det være nogle sider kun har 1 sti :-) Hvis vi siger man har en tide der hedder kragh.com så selvom du går hen på et andet sted siden hedder den stadig kragh.com i stien?

Indlæg senest redigeret d. 06.07.2009 21:33 af Bruger #14965
9 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Vil næsten gå ud fra det er fordi de bruger iframes

Har du et eksempel på en side?

.htaccess kan gøre det
der kan du lave din egen filendelser...

så www.minside.dk/jskjgsd/dhfsjdhjf/ bare bliver
www.minside.dk
lige meget hvad!

prøv at søg på google under .htaccess

Indlæg senest redigeret d. 08.05.2009 21:04 af Bruger #11220
Jeg vil sige, at det er en dårlig idé, kun at have én sti til sit site.
Hvis eksempelvis en besøgende ønsker at sende et link til en ven i en mail, kun det jo ikke lade sig gøre, og man vil altid ende på forsiden.

Hej Kevin.

Nite.dk er opbygget i det man kalder frames som var meget brugt et stykke tid tilbage når man ønskede mulighed for at opdatere forskellige felter på en hjemmesiden unde at man skulle skifte hele siden.

at lave en hjemmeside uden sti er straks værre da der nok skal laves noget session arbejde da du ikke udmidelbart kan linke til kragh.com uden at have en eller anden form for definering af hvad du vil have fat i.

Kan formentlig også bruge AJAX eller forms til at lave sådan noget, ikke at jeg på nogen måde vil anbefale det.

Kan også bare være gammeldags frames.

Hejsa,

Ja det har jeg. Her er et http://nite.dk/ men det er så asp :-) Men har også set i php og kan selvfølig ikke finde den når jeg skal bruge den :P ellers er der vist også http://celinaree.dk/...

Kristian, Kan du give mig et eks. på hvad jeg kan skrive i filen?

Hejsa Kim,

Kan godt følge dig. Men vil bare prøve og lave en sådan :-) Jeg vil jo gerne blive klogere på området med hjemmesider :-) Men er der nogen der kan skrive hvad det er hvad jeg skal skrive ind i .htaccess?

Hej Kevin.

Nite.dk er opbygget i det man kalder frames som var meget brugt et stykke tid tilbage når man ønskede mulighed for at opdatere forskellige felter på en hjemmesiden unde at man skulle skifte hele siden.

at lave en hjemmeside uden sti er straks værre da der nok skal laves noget session arbejde da du ikke udmidelbart kan linke til kragh.com uden at have en eller anden form for definering af hvad du vil have fat i.

Okay.. Tak Mark... Det var så jeg (Nogenlunde kunne forstå dette) Men tak for hjælpen så :-)

t