Mailformular med flere inputs

Tags:    php

Jeg har følgende mailformular på min side:
Fold kodeboks ind/udKode 

Sender filen ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er som følger. De ekstra felter jeg har sat ind er som følger (se mailformular script): by, adresse, telefon, model og tidspunkt. Hvordan får jeg indholdet fra disse input felter/radio buttons/drop down menu til at blive vist i den mail der sendes til min mailadresse. Har regnet mig frem til, at det er noget i følgende kode der skal ændres, men hvad? :

Fold kodeboks ind/udKode 

Teksten fra de ekstra felter skal helst vises før beskeden (message).
Dvs. når jeg åbner min mail skal indholdet af felterne vises først, og beskeden derefter. Kan det mon lade sig gøre?

God weekend :)
Mvh. Lasse.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har lige 2 ting du skal rette først.

1. Du skal ikke have HTML i din sender-fil. Du skal ikke udskrive noget, du skal hellere sende brugeren til en anden side bagefter hvor der står at mailen er sendt. Brug evt. denne her måde. Du skal selvfølgelig rette det til så det passer til passende adresser.

Fold kodeboks ind/udKode 

2. Kig på det link jeg sendte første gang igen i eksempel 4. Og så se på der hvor du kører din mail() funktion. Du har givet funktionen 3 argumenter, men den 4. som hedder $header mangler.

Så du skal lige tilføje de header variabler som du kan se, så alt kommer til at se cirka sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan ikke fortælle dig hvorfor at felterne du nævner ikke skulle virke. Evt. kan du prøve at ændre navnene på felterne og i sender-filen, og så se om det virker.

Håber du kan bruge det til noget.

Puha, først og fremmest så er det noget meget forvirrende kode, og der er meget jeg ikke lige kan overskue ud fra det du har skrevet der.

Men for at få de flere felter med mailen skal du lave en ny variabel der fx hedder $message, og så skrive alt indhold som du vil have af indhold i selve mailen.

Fx. sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når du så skal sende mailen, så skal du bruge $message (som vi lige har lavet) i stedet for kun at sende feltet $_POST['message'] som du gjorde før, da det er der som selve indholdet af mailen vil være.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg vil henvise dig til: http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php - Se eksempel 4.

Hej.

Tak for svaret :)
Sender filen ser nu således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Opbygningen af selve mailformularen er den samme.
Jeg har dog et par problemer. Feltet Adresse kan ikke blive vist. Jeg har tjekket at alle navne osv. stemmer overens, men lige meget hvad jeg gør, bliver adressen ikke skrevet i mailen.
Det samme gælder feltet Model og Tidspunkt. Kan det skyldes, at Model er lavet med Radio buttons, og Tidspunkt er som drop down menu?

Når jeg modtager mailen, står der i oversigten over mails, der hvor navnet burde stå:
H-Sphere Httpd Daemon
Hvordan får jeg navnet til ats tå der i stedet?

Endnu en gang tak for hjælpen.
Mvh. Lasse.

Nu fik jeg det til at virke.
Tak for hjælpen :)

Super. Det var så lidt :)

t