subdomæne på anden server?

Tags:    diverse

Hejsa,

jeg vil lige høre om jeg skal være opmærksom på noget her og hvordan det skal sættes op.

Jeg har et website som kører på en ASP løsning, og der skal jeg sammenkæde en anden løsning som ligger på en PHPserver.

Mit problem er at hovedsitet har domænet fx

domain.dk/index.html

og jeg skal kunne linke til domain.dk/subdomain hvor PHPløsningen skal ligge.

Jeg er faktisk ikke klar om jeg kan gøre det, fordi Google skal kunne finde PHPløsning på det domain.

Så det er :

ASPløsning på www.domain.dk/index.html
PHPløsning på www.domain.dk/subdomain/index.html

er der noget jeg skal være klar over her? kan jeg bare sige til webmaster at han skal linke det sammen med ipadresser og domainpegninger? og så virker det med Google og det hele?

Indlæg senest redigeret d. 04.05.2009 22:40 af Bruger #11506
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa,

jeg vil lige høre om jeg skal være opmærksom på noget her og hvordan det skal sættes op.

Jeg har et website som kører på en ASP løsning, og der skal jeg sammenkæde en anden løsning som ligger på en PHPserver.

Mit problem er at hovedsitet har domænet fx

domain.dk/index.html

og jeg skal kunne linke til domain.dk/subdomain hvor PHPløsningen skal ligge.

Jeg er faktisk ikke klar om jeg kan gøre det, fordi Google skal kunne finde PHPløsning på det domain.

Så det er :

PHPløsning på www.domain.dk/subdomain/index.html

er der noget jeg skal være klar over her? kan jeg bare sige til webmaster at han skal linke det sammen med ipadresser og domainpegninger? og så virker det med Google og det hele?

Hvis jeg var dig ville jeg vælge at gøre det sådan her i stedet for:
PHPløsning på www.subdomain.domain.dk/index.html

For så kan du sætte subdomain.domain.dk til at pege på en anden ip-adresse i DNS, og det ville klart være det bedste.

ok tak, det var lige det jeg ville høre :-)

t