Gratis sql database

Tags:    java

<< < 12 > >>
Hey folk på udvikleren.dk.

Jeg er igang med eksamens projekt på første års datamatiker. Vi skal kode et system i java som skal indeholde nogle clienter, deres reklame campaigns, og de adverts som disse campaings indeholder. Disse data skal så gemmes i en database af en art, f.eks. mysql. Da vi er flere som skal samarbejde på projektet, ville det være smart at databasen var tilgængelig online istedet for at den bare er installeret her på min laptop.

Mit spørgsmål lyder så:
Hvor finder jeg en gratis database service som jeg kan bruge til dette projekt? Der er ikke de store krav da det er meget lidt data vi snakker om :D

På forhånd tak.
Frederik Frydenberg

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Altså, du har en blog på e-fabrikken.com - der er vel tilknyttet en databaseserver, I kan bruge? :)

Du kan evt kigge på denne side. Jeg bruger den ikke selv og kan derfor ikke svare på stabilitet osv :)

http://www.freesql.org/

http://1go.dk er også en mulighed. Den er let at sætte op; ikke alle mulige dikkedarer eller scriptfejl.

altså, du kan vel altid oprette et gratis webhotel hos frac.dk og så bare kun bruge mysql-delen?

altså, du kan vel altid oprette et gratis webhotel hos frac.dk og så bare kun bruge mysql-delen?

Det vil jeg da lige kigge på, mange tak for svaret :D

p.s. Første gang jeg får hjælp herinde, så skal måske lige bruge lidt hjælp til point uddeling etc.

Jeg før følgende fejl når jeg prøvet at oprette bruger på frac.dk:

Fatal error: Cannot redeclare geoip_country_code_by_name() in /web/www/frac.dk/geoip.inc on line 353

Det er nok fordi at jeg sidder på 3 internet, må lige prøve når jeg engang er kommet hjem :)

Det ligner nu umiddelbart en programmeringsfejl hos frac

Jeg ved at de fleste af de Java udviklere jeg kender bruger en database der hedder "Derby", den skal ikke installeres som server og kan smides ved siden af din eksekverbare fil

Derby er det samme som Java DB ikke? Jeg prøver at læse om det nu.

kan ikke få freesql.org til at virke :(

<< < 12 > >>
t