Ny pc

Tags:    diverse

Hej.
Min pc er netop brudt sammen, og jeg er ikke sikker på at det kan betale sig at repererer den. Derfor skal jeg måske på udkik efter en ny pc.
Men jeg tænker bare at det i bund og grund er det pt. dårligste tidspunkt at købe en computer i. Windows 7 bliver sandsynligvis udgivet den 23. oktober, og det vil jeg rigtig gerne have fingrene i. Så at købe en pc, med Vista i dag vil da næsten være åndsvagt, hvis jeg om 6 måneders tid alligevel vil købe Windows 7. Eller hvad?

Jeg er så heldig at eje Windows Vista med en licens der ikke knytter sig til en computer. Så jeg har faktisk et styresystem jeg kunne bruge midlertidig. Så kan man finde en ordentlig og kraftig computer, hvor styresystem ikke følger med? Vil man spare mange penge ved at gøre det?

Hvad ville i gøre? Og nogen der har nogle ideer?

Indlæg senest redigeret d. 02.05.2009 11:59 af Bruger #5097
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så kan du evt. kigge hos SHG eller BJ Trading, som begge tillader dig at vælge hvilke ting der skal i din PC, og så samler de det til dig. Min egen PC er samlet af SHG, godt nok et par år siden, fordi jeg ikke lige havde tid til at skulle i gang med at samle selv.

Har også snakket med nogle der har fået deres lavet hos BJ Trading, men efter mine egne erfaringer, så er jeg gladest for SHGs service.

Men det er der så andre der ikke er.

Prøv at kigge hos dem, du kan begge steder fravælge styresystem i hvert fald.

M.v.h. Johnny

EDIT: Umiddelbart har SHG ikke denne funktion mere, men BJ Trading har i hvert fald.

Indlæg senest redigeret d. 02.05.2009 15:15 af Bruger #6080
He he. For at være helt ærlig, vil jeg ikke ture sætte mig ind i sådan et stort projekt...

Det er ikke det største projekt i verden at finde cpu, finde matchende mb (ud fra chipset + cpu liste), ram, hdd, mv og lige samle det ;)

Det er meget lettere i dag end for 10 år siden, pga. stort set jumperløse mb's.

Hey Shafh,
jeg ville nok gøre som jeg altid gør.
Smækker en liste sammen over de hardware komponenter jeg synes jeg vil ha / mangler, smutter en tur på edbpriser / lokal hardwarepusher og så skal der ellers bare shoppes og samles :)

He he. For at være helt ærlig, vil jeg ikke ture sætte mig ind i sådan et stort projekt...

t