Galleri med forrige og næste funktion

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har med hjælp, lavet det her galleri.

http://www.dianadesign.dk/Mygallery/index.php

Hvis man klikker ind på et bestemt billede og ser det i stort, er der så en måde man kan få lavet det, så man også kan klikke næste billede og forrige billede?

Se min kode på siden hvor billedet vises i stort.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvordan bliver dine billeder sorteret? Efter ID eller navn? For det ville gøre det lidt nemmere.

EDIT: Jeg skal også lige vide hvordan din tabel struktur ser ud for den tabel der rummer photos.

Indlæg senest redigeret d. 30.04.2009 09:18 af Bruger #6559
Mine billeder bliver sorteret efter id, men jeg kan sagtens ændre det til navn.

Min database ser sådan her ud.

categories
categoryID
name

photos
photosID
description
photo
fk_category_id

Okay, en måde man kunne gøre det på ville være at på den side som du viser billederne i store, der skal du have din fk_category_id med over i parameter, for så kan du hente ID på det næste billede i noget i stil med:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Det er ikke lige testet, men der skal yderligeres laves en funktion der sikrer imod at vi prøver at hente en række som ikke eksisterer, men den skal jeg lige have gennemtænkt lidt mere.

Indlæg senest redigeret d. 30.04.2009 22:19 af Bruger #6559
Din query kunne se sådan ud:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 

Det er stadig ikke testet, og det er til knappen næste, men burde kunne oversætes til en forrige knap lige så :)

Indlæg senest redigeret d. 30.04.2009 22:27 af Bruger #6559
Hmm det tror jeg lige jeg vil teste :bounce:

En roterende next lyder som en dårlig ide, men denne utestet kode burde virke. Hvis du ikke ønsker roterende burde du bare kunne slette den if statement der har en comment.
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvorfor synes du at en roterende tekst er en dårlig idé? Så vidt jeg kan se så er det præcis det samme du gør, du laver bare rotatoren i PHP delen.

EDIT: Don't mind kan godt se Nørden bare laver et eksempel med min kode :)

Indlæg senest redigeret d. 03.05.2009 10:49 af Bruger #6559
Hmm er det sådan her i mener jeg skal skrive den ind, ovenover min anden kode?

Fold kodeboks ind/udKode 

Det kommer mest an på hvor du gerne vil have din næste knap skal være. Jeg vil nok gøre det på følgende måde:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Indlæg senest redigeret d. 04.05.2009 15:04 af Bruger #6559
Der sker ikke rigtig noget når jeg skriver koden ind. siden vises men der kommer igen billede frem... Hmmm

<< < 12 > >>
t