php - mysql forespørgsel

Tags:    php

He, jeg har den her kode:

Fold kodeboks ind/udKode 

men den vil ikke virke, siden er bare hvid : www.habber.dk/vis.php
( db.php)
Fold kodeboks ind/udKode 

kan en af jer se fejlen ? eller fejlene, den der får det til at virke får 200 point ::O

plzz hjælp mig :)

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har klaret dette med kasper.

Vi fik det hele til at virke..

Fejlen lå i db.php

Det burde ikke være nødvendigt medmindre man arbejder med flere databaser på én gang og derfor har flere forskellige connections.

Men, når du siger siden bliver hvid, har du så prøvet at sige Vis Kilde på siden, for at se om <html>, <body> og din DOCTYPE kommer med, eller om der intet HTML overhovedet kommer?

Hvis der ikke kommer noget overhovedet, så har du en syntaxfejl et sted. Hvis der kommer HTML-koderne for doctype etc. men ikke noget indhold, så er det fordi den ikke kan finde nogen resultater på din forespørgsel - tjek at tabellen nyheder findes, og at den indeholder noget

Jamen Kasper, så udføres din php kode jo også som den skal ;) Da der ingen nyheder er, udskrives der intet resultat
Problem lægger i at din php kode nok ikke er lavet som den skal for at få et resultat som du ønsker :)

Prøv evt. at lægge en nyhed eller to ind i databasen og brug derefter denne php kode:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Indlæg senest redigeret d. 28.04.2009 17:45 af Bruger #8254
Tror fejlen kan være at din db.php skal se således ud :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

har prøvet det, men det virker ikke :)

den viser følgende kode når jeg trykker vis kildekode
Fold kodeboks ind/udKode 

Så er det fordi den ikke kan finde nogle nyheder. Har du skrevet en nyhed, og hedder tabellen "nyheder" ?

okay :)

men jeg kan se i phpmyadmin.habber... osv at der er en nyhed :D

jeg prøver det lige:D

jeg har fået det ordnet nu, der var en fejl i min connect :)

Hey Kasper, slet lige din adgangs kode her : www.habber.dk/vis.php

t