styring af udgang på lpt

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej alle
Er her en der kan fremtrylle en exe fil bat fil eller lign. der kan aktivere en udgang på lpt porten i feks. 5 sek. for derefter at deaktivere udgangen igen og så afslutte programmet.
Det skal køre under xp og skal bruges til at trække et relæ med 230V kontakter. Programmet skal aktiveres af et andet program.
Hvis man også evt. via notepad eller lign. kan gå ind i programmet og ændre pin valget og forsinkelsestiden ville det være perfekt.
Jeg har ingen erfaring i programmering overhovedet. Har siddet og rodet rundt på nettet for at finde en løsning men kan ikke bruge noget af det fundne. Troede i min naive verden at det ville være noget i denne stil i VB
out 888, 1
wait 1000
out 888, 0
end
Men ak nej, så please hjælp en novice der ikke kender en sk.. til programmering.

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey Bent,
det kan forholdsvist let gøres ved brug af inpout32.dll.

Kan forholdsvist hurtigt smide noget sammen til dig :)

Skal det bare aktivere det pin man vælger i x antal sekunder?

ex: relae.exe <pin> <sekunder> ? :)

Hey Bent,
det kan forholdsvist let gøres ved brug af inpout32.dll.

Kan forholdsvist hurtigt smide noget sammen til dig :)

Skal det bare aktivere det pin man vælger i x antal sekunder?

ex: relae.exe <pin> <sekunder> ? :)

Hey selv

Det lyder dejligt at du kan hjælpe.

det er nemlig lige som du beskriver det.
Måske at man kalder en exefil med efterfølgende parametre som er pin og tid, eller et program der kan lave individuelle exefiler efter man har sat parametre.
Er jo helt grøn herinde så hvis der er anden og bedre mulighed for kommunikation så sig endelig til.

Hey Bent,
har du nogen preferencer for hvad det udvikles i?
C++ eller Delphi? :)

Hejsa Ken

Nope det er mig ligegyldigt bare det kan køre under xp

Hey Bent,
har desværre haft sindssygt travlt her henover weekenden, men koder det lige i aften og sender dig et link :)

Endnu en gang beder jeg om hjælp. Ken var kanon og hjælpe med et program som jeg efterlyste, men desværre virkede det ikke og jeg kan ikke få fat i ham herinde mere, hmm tror han har gang i en quinde der tager al hans tid, så hjælp

Jeg prøver lige at strikke noget sammen hen over de næste dage.
Det største problem er nok at jeg ikke rigtig kan teste om det virker.

Mange tak Bertel
Det vil jeg se frem til.

Yes så lykkedes det at få et program der bare virker, et kæmpe tak til Bertel Brander, der skulle være flere af hans slags (hjælpsomme) mennesker i denne verden.

Hey Bent,
beklager jeg har været rimeligt fraværende den sidste måneds tid, der har desværre væk alt for meget rush på, med eksamen mv. :(!

Jeg undrer mig fortsat over at programmet ikke virker og har ikke umidelbart kunne finde nogen fejl, de tests jeg selv har foretaget har virket upåklageligt :-(

Men super at Bertel har kunne fixe det :)

<< < 12 > >>
t