Supplering til bog.

Tags:    javascript

Hej udvikleren :)

Jeg vil gerne lære javascript for at komme lidt videre end html og css. Og også for at komme igang med et rigtigt programmeringssprog. Derfor har jeg købt bogen javascript-programmering af Kristian Hansen( http://nyttf.dk/?pagetype=book&vareid=57124930 ). Dog synes jeg at bogen er en smule mangelfuld på nogle punkter. Hvordan er i andre startet ud da i skulle til at lære sproget? Nogle tips?

www.w3schools.com er et rigtigt godt sted at lære om alt hvad der har med internettet at gøre.

jeg brugte javescript kit siden og
codingforums. En måde som jeg synes er god at lære noget på er at følge et hjælp forum, prøve at hjælpe og se hvad dem der er mere erfarende end dig gør.

Og udviklerens hjælp forum tæller ikke da der simpelthen sker for lidt på det.

Indlæg senest redigeret d. 28.04.2009 19:34 af Bruger #5620
Hvad er javascript kit siden? :) Har du et link?

En anden god måde at finde ud af hvad noget er eller hvordan man gør noget er at bruge søge funktioner og søge sider.

f.eks.
Yahoo

Du kunne jo starte med at skrive javascript kit der.

Den bedste måde at lære det på er at bygge noget, og selv opleve problemerne. Dvs. ikke kun se hvad andre gør, men selv lave noget. Fx skriv artikler til udvikleren om et emne du sætter dig ind i, analyserer, koder og skriver en artikel. Man lærer meget af at formulerer det så andre kan forstå det.

t