Søger C/C++/C# programmør

Tags:    c++

Hej

Jeg er på udkig efter en programmør i et sprog i C-familien, der har mod på at sidde og nørkle med et "lille" projekt i sin fritid.

Jeg kan pt. ikke tilbyde nogen penge, så det skal være interesseren alene der driver værket.

Projektet går i al sin enkelthed ud på, at der skal hives noget data ud fra binære filer. Dvs. man skal hen og prøve at opsnuse de data-strukturer der er i filen, og derudfra, kunne trække værdierne ud.

Jeg er selv Webudvikler, så har ikke den store forstand på data-struktur i binære filer, men håbede der sad en derude, og havde lyst til at bruge hjernen og lidt fritid :)

5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Martin,

Det er ikke så svært at få hentet binær data...
http://www.codersource.net/cpp_file_io_binary.html
http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/30413719/how-to-read-data-structur.aspx

... du skal dog vide hvad det er for noget data og hvordan det bliver struktureret. Ellers er det gætteleg.

Med venlig hilsen
Ieet

Indlæg senest redigeret d. 27.04.2009 14:45 af Bruger #12836
... du skal dog vide hvad det er for noget data og hvordan det bliver struktureret. Ellers er det gætteleg.

Eller "reverse engineering" leg :)

At læse i fra en binær fil: 1 - 2 dages arbejde.

at opsnuse de data-strukturer der er i filen: 1 - 200000 dages arbejde, som sådan set lige så godt kan gøres i vb/php/ruby/whatever som i C/C++.

Hej Robert,

Laves der reverse engineering forventes det også hvorfra filen kommer.

Reverse engineering på eksekverbare filer, prøver an oftest på at få tilbage til programkode i det sprog som programmet blev lavet i.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Robert,

Laves der reverse engineering forventes det også hvorfra filen kommer.

Reverse engineering på eksekverbare filer, prøver an oftest på at få tilbage til programkode i det sprog som programmet blev lavet i.

Med venlig hilsen
Ieet

Ikke nødvendigvis. Man kan sagtens reverse et filformat eller netværksprotokol...eller Intel CPU eller en bils motor.

t