wxWindows

Tags:    c++ grafik

Jeg bruger Dev-C++ hvor der er en indbygget compiler der er meget dårlig. Og jeg ved at man kan skifte compiler med Dev-C++ og jeg vil gerne skifte til wxWindows og hvordan gør jeg det.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg bruger Dev-C++ hvor der er en indbygget compiler der er meget dårlig. Og jeg ved at man kan skifte compiler med Dev-C++ og jeg vil gerne skifte til wxWindows og hvordan gør jeg det.

Jeg tror du blander nogle ting sammen.

Det er korrekt at DevC++ har en indbygget compiler (gcc hvis jeg ikke tager fejl), men at den skulle være "meget dårlig" forstår jeg ikke. Gcc er ganske god og rimelig C++ standard compliant. Men, jo der findes andre compilere derude. Du kan f.eks. downloade .NET frameworket fra MS og bruge deres C++ compiler som p.t. er den bedste (omkring 97% standard compliant hvis jeg ikke husker forkert). Hvordan du bruger den med DevC++ ved jeg ikke - sandsynligvis er det slet ikke muligt. Men du kan bruge en god editor i stedet f.eks. Du kan også downloade en command-line tools fra Borlands hjemmeside - men deres kompiler er p.t. ikke særlig god.

Så, efter min mening, er den bedste C++ kompiler i øjeblikket uden tvivl Microsofts.

Angående wxWindows: wxWindows er et tvær-platform API hovedsageligt til GUI udvikling. wxWindows er IKKE en kompiler.

---------------------------
\\"Yeah, I would\\'ve killed you, but I\\'m glad I didn\\'t - the paperwork is a bitch\\"

Hvad får dig til at sige at den compiler (GNU gcc) som gang på gang får tonsvis af priser og god omtale pga. dens kvalitet pludselig skulle være dårlig ?

Okay da, men der er som mange sider hvor de bruger helt andre compilere så derfår bliver koden ret tit forkert tolket da dem der laver koden bruger helt andre compilere som f.eks Visual C++ og C++ Builder.

t