Open Source portal - kom med dit input!

Tags:    php

Går med tanker om, at lave en open source portal hvor folk kan downloade forskellige scripts gratis, ved godt der findes 1000 vis af disse i forvejen, men denne portal skal være bruger orienteret, dvs. at brugerne skal komme med ideer til hvad der skal være af open source programmer på siden

Derfor ville jeg hører om i havde nogle ting, som i mangler på open source markedet, som kunne ligge på siden fra start af?

Scriptsne skal være overkommelige på den måde, at de ikke skal være et helt community, men små brugbare scripts :)

Spild af arbejde efter min menning, dødsdømt, der findes OpenSource portaler, der bliver opdateret hele tiden du ville ikke komme ind på det basis.

det vil jeg ikke mene, hvis man bare tænker nyt og kreativt...

altså Simon du skal tænke på at det markede du vil ind på er MEGET svært at komme ind på.

men self hvis du har ide'en, færdighederne, osv.

så kan du da sikkert godt mase dig ind men du skal bare vide det er svært.

Måske skulle du kalde det "Code snippets" eller noget, vis du vil have andre kode stumper end lige scripts til websider :D

Hvis det var mig ville jeg lave en OpenSource portal ja. men også en side fyldt med gode tutorials til php. Alt muligt som folk bruger i deres hverdag, som nyhedssystem, godt upload system med mange funktioner, To do list, måske noget inden for gaming verdenen, hvilket der er stor interesse i. Og alt muligt andet som folk faktisk kan bruge til noget.. måske noget med at lave billeder.

Og så er ville det være godt at lave dagens, eller ugens tutorial, hvilket giver mange besøgende som kommer igen.

Venligh Hilsen;
Søren AkA BrunO

Du siger at det skal være brugerdrevet, og at det er brugerne der skal komme med ideer til de scripts der skal være... Hvem skal så lave de scripts? De kommer ikke af sig selv fordi en bruger ønsker dem. Det betyder at det i sidste ende bliver dig der kommer til at sidde og lave det.

Hvor mange scripts gider du lave?
Hvor god er kvaliteten af det du laver? Hvorfor skal folk gå til din side i stedet for de 1000 andre der har samme scripts?
Hvorfor skal folk hente scripts i det hele taget, det er mange gange lige så nemt at lave det selv, end at konfigurere noget andre har lavet.
Hvor mange scripts skal der være på siden inden du vil åbne den? (for få er ikke seriøst)
Hvordan vil du sikre at det er lovligt indhold der er på din side, og ikke noget andre har copyright/ophavsret på?

Måske nogle gode spørgsmål at overveje inden du begynder at kode det

Hej Simon,

Fedt initiativ.
Glæder mig til at se resultatet - og misbruge det.

Der er en milliard mulige download scripts og kode stumper rundt omkring - vildt fedt. Håber ingen føler deres rettigheder krænket.

Hvordan vil du lokke folk til at lave de scripts som brugerne ønsker?

Med venlig hilsen
Ieet

t