Dreamweaver

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej alle.

Jeg har lige sat mig ind i at bygge en hjemmeside op i dreamweaver, men er nu løbet ind i 2 problemer jeg håber i kan hjælpe mig med.

1. Jeg har lavet næsten hele siden færdig, men min sides inhold er kun på midsten af skærmen, dvs. at der er meget ubrugt plads i siderne på skærmen.

Kan man udvide hele indholdet således at det fylder hele skærmen fremfor kun at være på midten af skrmen. hvis ja, hvordan?

2. Jeg vil også meget gerne have at man over et billede af mig kan se hvornår jeg er online/offline på min messenger. hvordan kan det laves?

På forhånd tak :-)

Kenneth.

1. Du kan sætte width til 100%

1. Du kan sætte width til 100%

Ja det har jeg læst mig til. Men hvor kan jeg ændre width til 100 % ?

Du kan give os lidt kode, så er det nemmere at hjælpe dig.

Du kan give os lidt kode, så er det nemmere at hjælpe dig.

Jeg er helt ny på det med at lave hjemmeside, så ved ikke hvad du mener med kode.....
Men mit problem er at min side er som denne www.thailandguide.dk og vil gerne have ændret min width til 100 % så indholdet fylder hele browseren. Jeg har også læst mig frem til at der er noget der hedder autostretch, som skulle gøre sådan så indholdet fylder browseren ud.

Sig mig er det ikke lidt en vanvittigt projekt at kaste sig ud i uden nogen som helst erfaring?

Men du skal gå ind i "code view" (find tabben, bare kig længe nok) og kopiere alt indholdet herind på siden i en codeboks... så kan vi hjælpe... husk at gøre det for alle dine filer... Det letteste ville faktisk nok være hvis du oprettede en ZIP fil og smed alle dine hjemme side filer over i, uploadede den eller andet sted og satte linket herind:)

Billedet fra MSN kunne du jo få fat i en programmør, for at få lavet en service til..

Ikke for at reklamere men jeg kunne godt lave det for næsten ingenting
mail:
hsp@hsp.dk
msn:
supernord@live.dk

Du kunne også gå igang med dit eget sprog selvfølgelig, men der er et godt stykke vej til at skrive en service eller et plugin til messenger for at sende data af sted til din server... I det tilfælde at du har mod på det så gå ind på http://microsoft.com/express og gå i gang med VB.NET .. . Det ville nok være det hurtigste

Jeg ved ikke om det er et vanvittigt projekt at gå igang med. Siden er stort set færdig, og det har jeg da klaret uden de store problemer på blot en uge, sååå. Det eneste jeg mangler er de ting jeg har beskrevet her.

Jeg må nok have fat i en ekspert til de sidste 2 ting.

Tak fordi i prøvede at hjælpe. :-)

Dreamweaver er selvfølgelig også et godt værktøj, men stadig.

Men det var så lidt;)

Dreamweaver er selvfølgelig også et godt værktøj, men stadig.

Men det var så lidt;)

Så lykkedes det for mig at ændre width til 100 %, faktisk pære nemt når bare man ved hvad man skal trykke på, hehe.
Autostretch fandt jeg aldrig ud af, men det ser nu ser det også ud som jeg gerne ville have det til( på min browser, om ikke andet ).

Men nu har jeg et nyt spørgsmål. Jeg har fundet tonsvis a gratis besøgstællere på nettet, og har fundet frem til html koden. men når jeg indsætter koden kommer counteren ikke frem. Er det bare mig eller burde man ikke bare kunne sætte den html kode ind under hele den anden kode?

Ps. Jeg ved ikke om du forstod det første spørgsmål rigtigt, men det jeg mente var at jeg ville have en tekst på min side som lyser grønt ONLINE, og rødt OFFLINE når jeg er enten online eller offline på min messenger, såedes så mine besøgende kan følge med i hvornår jeg er online på min messenger.

Dertil vil du stadig skulle bruge et plugin, eller service af en eller anden art:)

PRøv nu en gang og tjekke mit link, det er ikke så svært;)

<< < 12 > >>
t